طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

چه چیزهایی در ایران همیشه هست؟!

م.ر سیخونکچی | شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۲:۰۴ ب.ظ | ۲ نظر

 بعضی چیزها در ایران همیشه هست. اینا چند نمونه از اوناس:


 پراید: تهیه کنندگان سینما و تلویزیون یکی از قشرهای حامی ادامه درا بودن تولید این قاتل زنجیره‌ای هستند چرا که اگر آنها چند سال بعد خواستند فیلمی بسازند که یک دوره بیست سی ساله از تاریخ ایران را روایت کند نیازی به استفاده از ماشینهای مختلف جهت صحنه آرایی نیست و با دو سه تا پراید می توانند به خوبی خیابانهای هر زمانی را بازسازی کنند.

قصه های جزیره: بالاخره یکی از بیست شبکه صدا و سیما در یکی از ساعات شبانه روز پیدا می‌شود که مشغول پخش این سریال باشد. قصه‌های جزیره تمام نمی‌شود فقط از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود!

ساخت مصلی تهران: بسیاری از افرادی که دستشان در کار است معتقدند اگر بیست سال پیش یک آجر را در تپه های عباس آباد کاشته بودند حتی با استفاده از آبیاری دیم هم الان حداقل یک شبستان، یک حیاط و دو چشمه سرویس بهداشتی روییده بود که بتوان اسمش را مصلی گذاشت!

نامزد شدن در انتخابات: مطمئنم شما دارید به آن چیزی فکر می‌کنید که من فکر نمی‌کنم! چون برخلاف شما که به یک نفر فکر می‌کنید دارم به عده‌ای فکر می‌کنم که گویا اصولاً حرفه‌ای جز نمایندگی مردم بلد نیستند. یعنی یا برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می‌شوند یا نمایندگی مجلس. اگر هیچکدام از اینها نشد انتخابات شوراها که هست. آنهم نشد می‌روند سراغ شورایاری محلات و اگر آنهم نشد... حتی برخی از اینها انقدر به نماینده مردم بودن علاقه دارند که قرار گذاشته‌اند در انتخابات شورای انضباطی فدراسیون سپکتاکرا نامزد شوند!

صف: یکی از چیزهایی که هیچوقت در ایران به نوستالوژی تبدیل نمی‌شود صف است چراکه همیشه بهانه‌ای برای در صف ماندن وجود دارد. برای اینکه به عمق این موضوع پی ببرید کافی است به این نکته فکر کنید که حتی برای پیش ثبت نام پراید 17 میلیونی هم بعضی‌ها در صف ایستاده‌اند؛ فکر کن!

رسیدگی به پرونده برخی آقازاده‌ها: البته این مورد بالاخره یک روز تمام می‌شود اما انقدر طول می‌کشد که با تقریب خوبی می‌توان آن را در این سیاهه قرار داد. بالاخره استمهال رو که از سیستم قضایی ما نگرفته‌اند!

انتظار برای اعزام به حج تمتع: چی بگم والا؟ اگر به نظر شما 23 سال انتظار که رئیس سازمان حج اعلام کرده‌اند کم است می‌توانید این بند را ندیده بگیرید!

رضایت 91 درصدی بینندگان از برنامه‌های تلویزیون: حتی اگر سریالی تکراری برای هجدهمین بار بین ساعت دو تا سه نیمه شب پخش شود، باز هم طبق بررسی مرکز نظرسنجی صدا و سیما هفتاد درصد بیننده خواهد داشت و از بین آن هفتاد درصد هم بیش از نود درصد از این سریال اعلام رضایت خواهند کرد؛ باور کنید!

آرزوی بلیط فروشی الکترونیکی در ورزشگاه‌ها: بنابر برخی سنگ نوشته‌های تاریخی حتی قبل اختراع تو÷ و حتی خیلی قبلتر یعنی پیش از کشف دایره هم برخی مسئولان سازمان لیگ در آرزوی الکترونیکی شدن فروش بلیط در ورزشگاه‌ها بودند این هم سندش: «http://www.iranview.com/images/parsfonts/5.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/12.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/5.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/24.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/10.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/4.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/9.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/3.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/35.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/24.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/10.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/35.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/13.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/13.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/5.gifhttp://www.iranview.com/images/parsfonts/10.gif»!

پرداخت وام زیر 10 میلیون با یک ضامن: بعضی چیزها هست که عوض شدن دولت‌ها در آن کوچکترین تاثیری ندارد؛ اجرایی شدن بخشنامه بانک مرکزی برای ÷رداخت وام زیر ده میلیون توسط بانکها با گرفتن فقط یک ضامن معتبر، از آن جمله است! راستی شما دو تا ضامن معتبر با نامه کسر از حقوق ندارید؟!

مقصر بودن خلبان در سقوط هواپیما: خوبی هواپیما این است که یا تصادف نمی‌کند و یا اگر تصادف کرد دیگر کسی زنده نمی‌ماند! خلبان هم جزو همان افراد است و بنابراین به راحتی می‌توان گناه سقوط را گردنش انداخت و پرونده را مختومه کرد؛ به همین راحتی!

 

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۲)

إ مثل این فامیل ما که عاشق انتخابات بود! اونقدر عاشق بود که فک و فامیل برد اون شهر رای بدن!!! ما بچه بودیم و حق رای نداشتیم البته! بالاخره تو این انتخابات رای آورد!!! شما دیگه حساب کن از چند سال پیش مشغول شرکت در انتخابات بود و بالاخره زحمت هاش به ثمر نشست!!! :D 

عاشق و شیفته خدمت ه این آدم. منتهی من تشخیص درست نداشتم و بازم بهش رآی ندادم!!! 
البته بگم تو انتخابات شورا و مجلس کم شده کاندید من رای بیاره!!! هرچی میکشم از دست بی تدبیری!!! اما ناامید نمیشم!!! 
پاسخ:
اصلا این بی تدبیری چیز خیلی بدیه
منم دوستش ندارم
به جای قصه های جزیره میتونستید جومانجی رو هم بذارید
پاسخ:
اختیار دارید
این کجا و آن کجا!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی