طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

گزارش فینال کشتی 120 کیلو در شورای شهر!

م.ر سیخونکچی | يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۲۱ ب.ظ | ۳ نظر

اصولگرایی حتی بدون حزب موتلفه هم کلی سابقه دارد؛ حالا اگر حزب موتلفه را هم به اصولگرایی اضافه کنیم آنوقت درست‌تر این است که بگوییم، سابقه، اصولگرایی دارد! از آنطرف هم اصلاح‌طلبان برای خودشان کلی تاریخی هستند و حتی اگر آزمایش ژنتیک انجام شود بعید نیست نسبشان به روشنفکرهای عصر مشروطه هم برسد و با تقی‌زاده و میرزا ملکم خان فامیل دربیایند!

حالا این دو تا گروه با همه اهنّ و تلوپشان یه لنگه پا ایستاده بودند ببینند یک کشتی‌گیر به چه کسی رای می‌دهد و کدامیک از این دو گروه را لایق در دست گرفتن سکان شهرداری ام القرای جهان اسلام می‌داند!

دنیا را می‌بینید؟ بخدا جناب عسگراولادی با آنهمه سابقه کار سیاسی، سیاست را ببوسد و بگذارد کنار و برود یکی از بخشهای جنبی برنامه نود را اجرا کند حق دارد. به جان خودم حجاریان خودش برود دوباره(!) با سعید عسگر توافق کند که ترور شود، جا دارد! ای سیاست بی‌پدر و مادر؛ ببین چه به روز فعالان سیاسی مملکت آورده‌ای. ببین...

حالا از این روضه‌ها گذشته و به مناسبت اینکه همه مملکت علاف عباس آقای جدیدی بود، خالی از لطف نیست که گزارش جلسه انتخاب شهردار در شورای شهر تهران را از زاویه‌ای دیگر بخوانید. البته این گزارش را حتما باید با صدای ماندگار کشتی ایران، یعنی جناب آقای عامل بخوانید وگرنه لطفی ندارد.

*

خب  آقا جدیدی میاد روی تشک! دو گروه از تماشاگرا دو طرف سالن نشستن و دارن هر کدوم شعار خودشون رو میدن و کشتی‌گیر خودشون رو تشویق می‌کنن. این مسابقه با سه کشتی‌گیر انجام میشه و در واقع هر کدوم از اون دو تا که بتونن از جدیدی یه امتیاز بگیرن برنده مسابقه میشن. جدیدی با دوبنده راه راه آبی و قرمز مشخصه که در تلویزیونهای سیاه و سفید میشه اون رو با همین تفاوت از بقیه که یا آبی هستن یا قرمز تشخیص داد.

داور سوت شروع مسابقه رو میزنه. دوبنده آبی با یه زمین سه هزار متری خیز میره برای زیر گرفتن از جدیدی. جدیدی پاش رو بیرون میکشه! دوبنده قرمز معاونت نظارت شورا رو تو دست گرفته و قصد زیرگیری داره. اما جدیدی، این شیربچه ایرانی با یه دست معاونت رو میگیره اما نمی‌ذاره دست دوبنده قرمز به پاهاش برسه.

دوبنده آبی از فرصت استفاده می‌کنه و با یه خیز مچ پای جدیدی رو میگیره. اما جدیدی خیمه سنگینی رو روی بدن دوبنده آبی میزنه. آفرین به غیرت جدیدی! دوبنده آبی با دست به تماشاگراش اشاره میکنه که حق انتخاب شهردار دو تا منطقه رو بیارن تا بتونه از زیر خیمه در بیاد!

داور که می‌بینه بازی ساکن شده، سرپا میده تا معلوم نشه دو تا منطقه چی شد! دوبنده قرمز درخواست بازبینی فیلم رو داره اما قاضی تشک میگه بی‌خیال فیلم شو که اگر کار به فیلم بکشه از خودت هیچی نمی‌مونه! دوبنده قرمز سوت بلبلی میزنه و بر می‌گرده به مرکز تشک!

دوبنده قرمز به مادرش که بین تماشاگراس میگه به تماشاچیا بگو بریزن تو خیابون! اما مادرش عفت بخرج میده و میگه خواهرت رفته ساندویچی، بزار بیاد یه وقت بیرون شلوغ میشه میمونه زیر دست و پا!

واقعا جای آقا تختی خالیه! دوبنده قرمز با نامردی از پشت می‌پره و گردن جدیدی رو می‌گیره! اما جدیدی بدل می‌زنه و این دوبنده قرمزه که نقش زمین میشه. جدیدی با یه خیز پاهای دوبنده قرمز رو میگیره و می‌تابونه. آفرین به جدیدی... آفرین به جدیدی...

حالا نوبت دوبنده آبیه. هواداراش معتقدند طبق همه نظرسنجی‌های معتبر ورزشکارشون همون اول کار باید جدیدی رو می‌برد رو پل و کار رو تموم می‌کرد! دوبنده آبی دست دراز می‌کنه و پای جدیدی رو می‌گیره.  اما جدیدی زرنگتر از این حرفاس که پا به تله بده! به یه پیچ دادن پاش رو در میاره و بر میگرده سر جاش.

اجازه بدید... چی شد؟! بله بینندگان عزیز، من هم نمیدونم چی شد اما ظاهراً بازی تموم شد. بله... ظاهرا مسابقه تموم شده... مثل اینکه دوبنده آبی و قرمز الکی داشتن تلاش میکردن که از جدیدی امتیاز بگیرن. ظاهرا یکی دیگه از تماشاگرا اومده روی تشک و کار رو تموم کرده. به هر حال دوبنده آبی با یک امتیاز بیشتر تونست مسابقه رو ببره اما هنوز معلوم نیست اون یه امتیاز رو از کی گرفته...

واقعا جای آقا تختی خالیه...

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۳)

هعیییییییی
من میدونم، اون یه امتیاز رو از یه چِغِر بد بدن گرفته!!!
پاسخ:
:)))
  • محمد حسین
  • با این قسمت حرفت از خنده اشکم در اومد:
    ((دوبنده قرمز به مادرش که بین تماشاگراس میگه به تماشاچیا بگو بریزن تو خیابون! اما مادرش عفت بخرج میده و میگه خواهرت رفته ساندویچی، بزار بیاد یه وقت بیرون شلوغ میشه میمونه زیر دست و پا!))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی