طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

ذکر مصیبت: تاریخ تولد خانم‌ها

م.ر سیخونکچی | چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

یک زن همیشه از شوهرش توقع دارد که تاریخ تولد او را فراموش نکند و به این مناسبت، هدیه خوبی برایش بخرد. البته مرد باید تنها روز و ماه تولد را به خاطر بسپرد، نه سال آن را. در واقع، سال تولد خانم ها، رازی است که باید سربه مهر باقی بماند و اگر شما توانایی این کار را ندارید، یعنی هیچ چیز درباره زن‌ها نمی‌دانید.

یادتان باشد که یک زن، هیچ چیز را فراموش نمی‌کند، مگر تاریخ تولد خودش را! اگر هم بخواهد این تاریخ را به یاد بیاورد، محاسباتش را به شیوه ای کاملا متفاوت با شما انجام می دهد. اوهارد می گوید: زن همیشه سن خود را از زمان ازدواج حساب می‌کند، نه زمان تولد!
(برای خواندن ادامه مطلب روی تیتر کلیک کنید)
بهتر است به جای استفاده از شمع به تعداد سال های عمر یا استفاده از شمعی که سن و سال خانم را نشان بدهد، از یک شمع فانتزی روی کیک تولد او استفاده شود. کسی نمی تواند منکر این واقعیت شود که یک خانم همواره «هجده سال و چند ماه» سن  دارد و این که تعداد ماه‌ها چقدر است، اصلا نباید محل بحث باشد.
هرگز، هرگز، هرگز برای یک زن، هدیه ای نخرید که برای زنان میانسال و مسن کاربرد داشته باشد، خرید قوطی مخصوص دندان مصنوعی، رنگ مو، عصا و عینک، همگی برای شما حکم خودکشی را دارند.
یک نقاش آمریکایی گفته است: پرتره زنان همیشه از خود‌ آنها جوان تر است. شما هم اگر می خواهید به عنوان هدیه، از چهره همسرتان یک نقاشی بکشید، باید حواستان باشد که ردپایی از چین و  چروک و گذر عمر در آن دیده نشود، وگرنه باید در کنار آن نقاشی، به فکر عکس آگهی ترحیم خودتان هم باشید.

اصولا یک جنتلمن واقعی، هرگز چیزی نمی گوید که حتی به شکل غیرمستقیم، سن و سال زنی را به او یادآوری کرده باشد. چگونه توقع دارید که مثلا تشابه زن مورد نظرتان را با بازیگر سریالی که بیست سال قبل پخش شده، یادآوری کنید تا بتوانید دل او را به دست بیاورید؟ اگر خواستید از چنین ترفندی استفاده کنید، حتما یادتان باشد که جمله را این طور بیان کنید: البته شما یادتان نمی‌آید، اما سریالی بود که بازیگرش شباهت عجیبی به شما داشت!

مردها علاقه زنان به جوان تر نشان دادن خودشان را مسخره می‌کنند، اما نمی دانند که دلیل اصلی این موضوع خود آنها هستند. زندگی با یک مرد، چند سال از عمر همسرش کم می کند، پس زن حق دارد که هر روز جوان تر از روز قبل به نظر برسد!

شعر مرتبط:
به تو گفتم که سنت چیست ای ماه؟
تو گفتی بیست سال و خرده، ای شاه!
به تو گفتم که این خرده چقدر است؟

تو گفتی ششصد و هشتاد و شش ماه!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی