طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

نشست شصت شصت در ژنو!

م.ر سیخونکچی | يكشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲ ق.ظ | ۰ نظر

هفته ای که گذشت در کنار هزاران جلسه مهم کاری و غیرکاری برگزار شده در ایران و جهان! یک جلسه خیلی مهم دیگر نیز با حضور طیفی از سران کشورهای همواره مهم جهان و کشورهای در حال حاضر مهم جهان و بدون حضور کشور مزاحم جهان یعنی ایران در ژنو برگزار شد که خلاصه ای از صورت جلسه این نشست خدمتتان ترجمه می گردد.

موضوع نشست: بشار اسد!
تاریخ نشست: ژانویه 2014
حاضرین نشست: اعضای ثابت به علاوه اعضای متغیر!
مدعوین نشست: برزیل، شیلی، تایلند، ملبورن! و منچستریونایتد...
غائبین نشست: آنهایی که می بایست باشند، بودند!
مدیر نشست: لوران کری مون! 
نتیجه نشست: شصت شصت!
خلاصه اهمّ نظرات نشست:
بان کی مون خطاب به حاضرین: موضوع نشست امروز ما حل بحران سوریه یا همان بشار اسد است. بحث را از کدام طرف شروع کنیم؟ از بزرگترهای مجلس شروع می کنیم! جان! تو بگو!
جان کری وزیر خارجه آمریکا: با مطالعات عمیقی که بنده مدت هاست بر روی مسئله سوریه انجام داده ام و مشاوره های متعددی که با کارشناسان مطرح مسائل خاورمیانه مانند دکتر اوباما، دکتر پرز، دکتر نتانیاهو و دکتر محسن سازگارا! صورت داده ام به نظر می رسد تنها راه حل خروج از بحران سوریه برکناری اسد از قدرت و برگزاری بلافاصله دادگاه محاکمه وی می باشد. اسد باید برود...
لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه: بنده هم با نظر همکار عزیزم آقای کری موافقم و در تکمیل بحث ایشان باید به این نکته هم اشاره کنم که شاید در ذهن بعضی از شما این پرسش مطرح شده است که برای انتخاب جایگزین اسد چه باید کرد؟ راه حل عقلانی و دموکراتیک این مساله نیز توسط ما تعیین شده است. برگزاری یک انتخابات تخصصی در چهار کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس و عربستان! یعنی جمعی از متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی موجود در این کشورها دور هم جمع می شوند و با برگزاری یک انتخابات سالم و بانشاط، جایگزین اسد را تعیین و به جهان ابلاغ می کنند!
احمد الجریا نماینده ائتلاف مخالفان سوری: سخن گفتن بنده نزد بزرگان حاضر در این جلسه کمال بی احترامی نسبت به شأن این عزیزان است و بنده فقط از طرف خودم و سایر مخالفان نظام حاکم در سوریه که در خارج از مرزهای این کشور زندگی می کنند از شما به خاطر دعوتم در این نشست کمال تشکر را خواستارم! حرفی ندارم جز تشکر و آرزویی ندارم جز برکناری اسد! ممنونم!
لاوروف وزیر خارجه روسیه: بنده به دلیل عدم حضور ایران در اینجا، این نشست را به رسمیت نمی شناسم و فقط می گویم برای همه شما متأسفم که بدون ایران جلسه برگزار می کنید! خاک برسرتان!
ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه: با عرض سلام خدمت حضار...
بان کی مون: لطفا سریعتر... وقت نداریم اصلا!
المعلم: آقای به ظاهر رئیس! من که هنوز حرفی نزدم. موضوع نشست من و کشورم هستیم و من باید به شما و دوستان نیویورک نشینتان بگویم که در سوریه چه خبر است! جناب کری! شما و گنده تر از شما هم حق تصمیم گرفتن در مورد سرنوشت ملت سوریه را ندارید. بشار اسد هیچ جا نخواهد رفت!
بان کی مون: لطفا از عبارات تند و اعصاب خرد کن استفاده نکنید دوست من! دو دقیقه وقت دارید!
المعلم: ما هیچ رابطه دوستی با هم نداشتیم و نداریم! شما جای پسر من هستید! من بیست دقیقه دیگه صحبتم را تمام خواهم کرد.
بان کی مون(با عصبانیت): لعنت بر شیطان...
المعلم:  بشمار!
بان کی مون: میکروفنش را قطع کنید!
.
المعلم: ... این تروریسم که اکنون در سوریه خون مردم را می ریزد به زودی گریبان کشورهای شما را نیز خواهد گرفت. تاکید می کنم که بشار اسد از قدرت کناره گیری نخواهد کرد تا کور شود هرآنکه نتواند دید. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته! 


ابوالفضل اقبالی

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی