طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

ما خیلی هنری هستم و کلاً هم از سینمای دولتی بدمان می‌آید!

م.ر سیخونکچی | دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱ ق.ظ | ۵ نظر

جشنواره فیلم فجر خیلی مهم است. اصلاً انقدر مهم است که نگو. اصلاًتر مگر می‌شود آنهمه آدم خوش تیپ یک جایی جمع شوند و آنجا مهم نباشد؟! اما امسال اختتامیه این جشنواره علاوه بر خوش‌تیپ بودن حاضران، به دلایل دیگر هم مهم بود. آمدن دولت تدبیر و امید(فرشته) و بیرون رفتن دولت سابق(دیو!) که با بیرون رفتن خود باعث شده بود فرشته درآید موجب شد تا خیلی از حاضران در افشانی بکنند. این درافشانی‌ها به قدری سیاسی بود که از وسط های مراسم برخی افراد ترسیدند که نکند اشتباه آمده و در یک میتینگ سیاسی نشسته‌اند و خودشان هم خبر ندارند. حالا بگذریم که از افراد کاملا هنری که در مراسم بودند مانند همسر و دختر آقای هاشمی رفسنجانی!

در همین راستا پیشنهاد می‌شود از سال بعد کنگره مرکزی حزب اعتدال و توسعه و اختتامیه جشنواره فیلم فجر بصورت همزمان برگزار شود تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم در عقده گشایی دوستان صرفه جویی صورت گیرد.
 در این صورت احتمالاً گزارش رسانه‌ها از آن اختتامیه-کنگره به شرح زیر خواهد بود:

مجری: خب... خیلی خوشحالم که در این جمع هنری سیاسی مجری گری می‌کنم. شما هم خوشحالید؟
جمعیت:  ببععععله!
مجری: خودم می‌دونستم! اصلاً مگه میشه یه همچین دولتی سر کار باشه و ما خوشحال نباشیم؟ دولت از این خوشحال‌تر داریم؟ نه داریم؟ ملت... داریم؟
جمعیت:   ننننخخخخیییر.
مجری: خب دیگه لوس بازی بسه! با از بین رفتن دولت قبلی، سیاست از سینما کلاً بیرون رفت و الان سینما اصلاً توسط مسئولان سیاسی مدیریت نمیشه. به همین دلیل خواهشمندم از رئیس گروه مشاوران حلقه استراتژیک معاون سیاسی ریاست جمهوری تا برای سخنرانی پشت تریبون قرار بگیرند.
رئیس گروه مشاوران حلقه استراتژیک معاون سیاسی ریاست جمهوری: بنده خیلی خوشحالم که در جمع شما هنر دوستانِ سیاست‌بیزار! صحبت می‌کنم. من در اینجا به همین جمله بسنده می‌کنم که سینما خیلی مهم است. همین. بیش از این چیزی ندارم که بگویم. همین هم از سرتان زیاد است. بروید حالش را ببرید مطرب‌ها!
مجری: چقدر آدم کولی بودند این آقای مسئول! آدم عشق می‌کند از این مسئولین هنر دوست هنر فهم هنر شناس! شما هم کیف می‌کنید ملت؟!
جمعیت :  بببععععلللله!
مجری: باید هم کیف کنید. بعد از اون دولت نکبتی مگه جرأت دارید کیف نکنید؟! جرأت دارید ملت؟ اگر جرأت دارید بگید تا اسمتون رو بدم به یک آشنا که مشاور غیرامنیتی رئیس جمهور است!
جمعیت: نه... نداریم!
مجری: آفرین به شما هنرمندان که پیام 24 خرداد رو خیلی خوب دریافت کردید! اما در مورد جایزه‌های سینمایی. من اسامی بخش اول برگزیدگان رو پشت سر هم دیگه می‌خونم و خودشون سریع بیان بالا سیمرغشون رو از روی میز بردارن و برن پایین. هر کدوم هم قبل از پایین رفتن باید یه کنایه‌ای چیزی به دولت قبل یا نظام بندازن. اگر هم کسی سیمرغش رو به رئیس جمهور تقدیم کنه که دو امتیاز مثبت داره و بیرون سالن باهاش نقداً حساب میشه. ولی کنایه رو فراموش نکنن. اصلاً مگه اختتامیه بدون کنایه میشه؟ میشه ملت؟ داریم؟
جمعیت؟ نه... نداریم!
مجری: آفرین به شما ملت فهیم که می‌دونید چی داریم و چی نداریم. خب به علت ضیق وقت و البته اهمیت هنر مجبوریم سیمرغ ها رو از همینجا پرت کنیم تو بغل برگزیدگان تا برسیم به اصل برنامه کاملاً هنری امشب. از آنجا که میدونید هنر خیلی چیز خوبی‌ست در اختتامیه جشنواره فیلم فجر برای شورای سیاستگذاری حزب اعتدال و توسعه هم رأی گیری خواهد شد. واجدین شرایط رأی گیری رأی های خودشون رو به گلدان ها بندازن.
راستی همین الان به من گفتن که یکی از کارگردان ها جای یکی از چهره‌های سیاسی نشسته. با کمال احترام به ساحت هنر خدمت آن کارگردان عزیز عرض میکنم که پاشو مردک جلمبر بی‌سواد از جای خاصی تغذیه شو! پاشو ببینم! خجالت نمیکشی جای آقای (...) نشستی؟! پاشو یه لنگه پا وایسا ببینم! دستاتم بگیر بالا. یالّا!
جمعیت: یالّا... یالّا...
مجری: همین الان خبردار شدم که بخاطر این جسارت که ساحت هنر به ساحت سیاست کرد همه مسئولان سیاسی و دولتی جلسه را ترک کرده و 11 تا سخنرانی بعدی ما که قرار بود توسط اینها انجام شود رفته روی هوا. من هم در همینجا به نشانه اعتراض تریبون را ترک کرده و شما را به آقایی که آشنا هستند و اصلاً سوابق امنیتی نداشته و از بیخ فرهنگی هستند می‌سپارم. باشد که رستگار شوید!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۵)

  • سجاد مؤذنی
  • !Warning
    هشدار...
    قصد انجام چه عملیاتی را دارید؟
    شما کدام گزینه را انتخاب میکنید؟
    ادامه یا بازگشت؟
    جواب در...
    http://sajjad-m.blog.ir/
    رسول اکرم صلى الله علیه و آله : توبه زیباست ، برای جوان زیباتر.
    اَلتَّوبَةُ حَسَنٌ وَ لکِن فِى الشَّبابِ اَحسَنُ
    کنز العمّال ، ح 43542
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    مردم ما فکرکردند به حسن روحانی رای دادن ولی نمیدونستند که به سید محمدخاتمی و اعوان و انصار و هرچی ***** * ** ****** و ریشه همه این بدبختی ها آقای ***** رای دادند!!!
    واقعا نمیدوتنستند !! حیف شد والا اگر میدونستن دیگه کسی به سعید جلیلی و قالیباف و ولایتی و اینا رای نمیداد همه به *** ******* ****** رای میدادن !!! باور کنید راس میگم
    حالاکه فهمیدین به کی رای دادین بشینید پای خربزه ****** که بالا آوردید !!!
    سالی که نکوست بگو نیاد که این ور هوا خیلی پسه

    همین؟

    منم گفتم چی نوشتی حالا!

    موضوع به این عظمت...

    اونوقت طنزِ به این یخی...

    بابا اون رئیس جمهورت دیگه خودش داره با پای خودش پا میده بهت، هفته ای 20 تا سوژه تولید میکنه واست،

    انصاف نیست تو دریغ کنی!

    شما مخِ ظنزت خوب کار میکنه،

    روحانی ام خوب کار میکنه

    پس مرگ من بنویس.دریغ نکن



    البته برآورد ما اینه که با این ریخت و پاشی که این دولت راه انداخته، امکان نداره دوتا جلسه رو یکی کنه و چیزی که خیلی امکان داره اینه که همه ی مهمانانِ مشترک را در دو مجلس و در دو تالار ِ دوبرابر بزرگتر و در دو زمان مجزا دعوت کنند


    شاد باشید
    که شادمان کردید

    بسیار ممنونم که همزمان با پایان یافتنِ کنکورِ ما، در گذاشتنِ پست جدید تعجیل میفرمایید
  • سجاد مؤذنی
  • سلام
    شما دلت با چی آروم میشه؟
    به نظر شما حضرت رسول (ص) دلشون با چی آروم میشد؟
    در مواقع غفلت از یاد خدا چی میشه؟
    جواب سؤالات را خودتون بیائید بخونید!!!
    نظر یادتون نره...
    http://sajjad-m.blog.ir/

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی