طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

واردات انبه، آناناس و نارگیل آزاد شد!

م.ر سیخونکچی | يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

ایسنا: 
مدیر کل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: واردات میوه‌های گرمسیری از جمله انبه، نارگیل و آناناس که تا پیش از این علیرغم ممنوعیت واردات، در بازار داخلی وجود داشت با تعرفه‌های مشخص آزاد شد.


اسماعیل عباسپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه واردات بدون نظارت و غیر رسمی میوه‌های گرمسیری از جمله انبه‌،‌ آناناس و نارگیل علیرغم ممنوعیت آن انجام می‌شد و این نگرانی نسبت به میزان و سلامت این محصولات وارداتی وجود داشت وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفت با قرار دادن تعرفه‌های مشخص و ارز متقاضی، واردات این محصولات را در بازار داخلی کنترل کند.
 
وی افزود: این میوه‌های گرمسیری که عمدتا به عنوان میوه‌های فانتزی شناخته می‌شوند پس از ابلاغ این مصوبه وزارت جهاد کشاورزی وارداتشان منوط به دریافت مجوز از این وزارتخانه و با نظارت کامل بهداشتی سازمان حفظ نباتات انجام می‌شود اما از این پس اگر محموله‌ای از این محصولات در بازار مشاهده شود که بدون نظارت بهداشتی و قانونی وزارت جهاد کشاورزی وارد شده به شدت با متخلفان برخورد و به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.
 
مدیر کل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:‌ وزارت جهاد کشاورزی براساس این مصوبه، تعرفه واردات میوه‌های گرمسیری را اعلام کرد که براین اساس تعرفه واردات انبه 75 درصد، نارگیل 25 درصد و آناناس 50 درصد مشخص شده است.
 
عباسپور با بیان این‌که پیش از این میوه‌های گرمسیری از طریق قاچاق یا بازارچه‌های مرزی به کشور وارد می‌شد‌، تاکید کرد:‌ گرچه وزارت جهاد کشاورزی حامی تولیدکنندگان است اما این محصولات در داخل تولید ندارند یا به صورت محدود و اندک تولید می‌شوند بنابراین واردات و مصرف آن حق مصرف‌کنندگان نیز هست.
 
وی افزود: البته این وزارتخانه به عنوان متولی حمایت از تولیدکنندگان درصدد است تا این میوه‌ها را که پیش از این نیز در بازار داخلی وجود داشت به گونه‌ای کنترل و مدیریت کند که به تولیدکننده و مصرف‌کننده اجحاف نشود.
 
به گفته این مقام مسئول یکی دیگر از علت‌های قرار دادن تعرفه و اعمال مدیریت و نظارت بر واردات میوه‌های گرمسیری این است که پیش از این عده‌ای از واردات غیر مجاز یا غیر رسمی این محصولات سود می‌بردند و نه حق و حقوق دولت را پرداخت می‌کردند و نه منافع ملی و سود مصرف‌کنندگان را در نظر می‌گرفتند اما از این پس دولت و وزارت جهاد کشاورزی مصمم است ضمن حمایت از منافع تولیدکننده از حقوق مصرف‌کنندگان نیز دفاع کند.
 
به گزارش ایسنا، پیش از این موز تنها میوه‌ای بود که وارداتش آزاد بود.
  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی