طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

از شلوارک تا مایو راهی نیست!

م.ر سیخونکچی | شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ب.ظ | ۱۵ نظر

تعدادی از هنرمندان غالباً  زیبارو که در فیلمها و سریالهای زیبارویانه‌ای نقش آفرینی کرده بودند به همراه چند نفر خواننده و فیلمنامه نویس و... به کشور دوست و برادر برزیل سفر کرده‌اند تا در کنار حال و هول و مخلفات، تیم ملی را هم حمایت فرمایند. از آنجا که یکی از نیازهای اولیه حمایت ار تیم ملی شلوارک گل منگولی است، این افراد هم سریعاً یک عدد شلوارک از ساک درآورده و همینکه پایشان به فرودگاه برزیل رسیده، به سرویس بهداشتی رفته و شلوارک مزبور را جای شلوار بر تن فرموده‌اند. اما اینور دنیا و در مرز پرگهر هم تعدادی افراد بی‌شلوارک پیدا شده‌اند که این نوع رفتار بهشان برخورده و احساس کرده‌اند که وقتی یک هنرمند برای حمایت از تیم ملی به برزیل می‌رود باید حداقل دو زار رفتارش شبیه هنرمند و سفیر فرهنگی و... باشد.

از آنطرف هم یکی از آن افراد سفر کرده که صد قافله شلوارک همره اوست، غیرتی شده و در فیسبوکش مطلبی نوشته بدین مضمون که «اعتراف میکنم به عنوان یک شلوارک‌پوش آمده ام تا یک عده شورت‌پوش را تشویق کنم!»

راستش ما تا این را خواندیم، مو به تنمان سیخ شد! یعنی اولش سیخ نشد ها، اما همین که یک لحظه چشمانمان را بستیم و به کنه قضیه فکر کردیم تنمان به لرزه افتاد. حالا شما هم اگر میخواهید تنتان بلرزد چشمانتان را ببندید و کمی دورتر را ببینید،  ولی اگر حوصله چشم بستن و فکر کردن را ندارید، بگذارید من برایتان عرض میکنم:

ببینید اینکه این بنده خدا میگوید رفته تا با شلوارک از یک عده شورت پوش حمایت کند نشان دهنده یک منطقی است که خدا بدور! یعنی با این منطق اگر مثلا یکوقت هنرمندان بروند تا از تیم ملی کشتی حمایت کنند، این بنده خدا میخواهد با دوبنده برود در خیابان! از آنطرف خدا نکند که قضیه حمایت از تیم ملی شنا پیش بیاد! فقط تصور کنید که این بنده خدا با مایو و دماغ گیر شروع کند در خیابان قدم زدن! اما از این بدتر هم میشود، مثلا تصور کنید مثلا مسابقات پرورش اندام باشد! اینجا دیگر فقط بحث فرهنگ ملی و شأن هنرمند ایرانی مطرح نیست... کافیست این بنده خدا با آن هیکل زیبا و ورزشکاری، از آن لباسهای فوق کوچک بپوشد و مثلا وسط یک میدان مهم در یک شهر کشور خارجی فیگور بگیرد...

نه... نه... حتی تصور نگاهی که مردم آن کشور به ما ایرانی‌ها پیدا می‌کنند هم ترسناک است. بیایید از این هنرمند –که طبیعتا ارزشی و غیر ارزشی هم ندارد- بخواهیم که به همین حمایت از ورزش فوتبال اکتفا کند!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱۵)

سلام علیکم:
وبلاگ بسیار ارزشی و پر محتوایی دارید
ممنون میشم اگه به ما هم سر بزنید
با مطلبی در مورد صله ی رحم به روزیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

التماس دعا
یا مهدی
خیلی خیلی زیبا بود... احسنت...
باور کنید میخواستم بعد از خوندن تیتر نظر بدم چون به اندزه کافی باحال بود!؟
حالا که متن رو خوندم فقط میگم انصافا که عنوان سیخونکچی برای شما کمه؟!
خیلی چسبید...
طنز-استدلال باحالی بود.
ممنون
 
حقاکه بسیاربه جابود...!! واقعاادم میمونه چی ب این جماعت ب اصطلاح روشنفکربگه..
سلام. سیخونکچی، سیخ زدی عالی...

ممنون از قلمت...
سلام. عالی بود سیخونکچی ...

ممنون از قلمت...
بابا با این بیچاره ها چیکار دارید،  اینا فقط دارن عقده هاشونو خالی میکنن،  منظور خاصی ندارن. مایو هم پوشیدن پوشیدن، والا.مهم نیته.
سلام خیلی عالی بود بدبخت ماها که اینا باید نمایندمون باشن شرم آور است گرچه از این لوده بعید نبود و بدترشم بعید نیست .
آقا دمتون گرم ! به اینجاش دیگه فکر نکرده بودیم!
 ولی ای آقا ، سرویس بهداشتی چیه ؟ اوشون از همین تهران شلوارک رو زیر شلوارشون پوشیده بودن و توی فرودگاه فقط زحمت درآوردن شلوار رو کشیدن!(شاید در راستای خندان خلق الله به شیوه ی عطاران) و بقیه ی حامیان زیبارو هم به تأسی از ایشون چشمه هایی از شوخ طبعی شون رو ، صد البته به فراخور حالشون به نمایش گذاشتن! بعضی ها استعداداتشون!رو بروز دادن و بعضیهای دیگه هم خندیدن و باهاشون عکس گرفتن!
راستی این جماعت مشوق  کجا بودن که در طول 2تا بازی،  تلویزیون یه صحنه هم از خدمات و انجام مأموریت اونا نشون نداد؟
به قول معروف شما خیلی حالتون بده, چرا هر چیزی اینقدر بهتون فشار میاره, شاید یک روانپزشک بتونه کمکتون کنه شاید :)
پاسخ:
واقعا شاید...
  • فهیمه سادات حقانی ثانی
  • سلام:
    بسیار جالب و موشکافانهههههههههههههه.... قضیه رو مطرح کردید...
    ممنون.
    عالی بود
    بسی مشعوف گشتیم...
    از همه بدتر اینه که بعضی از هنرمندان به ظاهر ارزشی هم همراه این بندگان خدا هستند. چه توجیهی پیش خودشون کردند نمیدونم. شاید طنز نوشتن براش لازم باشه!
    منم برای امثال این هنرمندنماها متاسفم

    کامنت Ali خیلی خفن بود.

    دلم واسه حماقتش سوخت

    باسلام  و ارادت . جالب بود  موفق باشید  . فقط یه مسئله  این وسط هستش  که با انعطاف و انکسار 180 درصدی دولت  کلیدفروشان  وطن اگر فردا  بازیها در  جزیره لختی ها بود  کی ها باید  با خرج ملت و مجوز دولت اقا زاده ها ی  بزرگ شده  در خارج در مراسم افتتاحیه شرکت کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی