طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

«بچه؛ آچار فرانسه عصر حاضر» منتشر شد!

م.ر سیخونکچی | شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ | ۱ نظر

معرفی دو کتاب روانشناسی

 

1

«بچه؛ آچار فرانسه عصر حاضر» در قطع رقعی و با قیمت 8275 تومان منتشر شد.

دکتر «سوسن گلشاد» که پیش از این سابقه تالیف کتابهایی چون «بچه، انبر قفلی عصر حاضر» و «بچه، سوزن ته‌گرد عصر حاضر» را در کارنامه داشته است، در جدیدترین تالیف خود به بیان راهکارهایی برای استفاده بهینه از فرزند در خانواده پرداخته است.

دکتر گلشاد در این کتاب 389 صفحه‌ای 200 راهکاری را که می‌توان با به بکار بستنشان فرزند را به یک شیء مفید و کارا در خانواده تبدیل کرد بیان نموده است.

مولف در ابتدای این کتاب و تنها در سه خط مقدمه‌ای مجمل درباره ضرورت خارج کردن بچه از میان گروه ملزومات هزینه‌بر خانواده را شرح داده و سپس راهکارهایی برای استفاده بهینه از فرزند را بیان می‌کند. گلشاد در خط پایانی همان مقدمه بر این نکته تاکید میکند که تا می‌توانید بچه نداشته باشید اما اگر نتوانستید و بچه داشتید، با این کارها او را به یک شیء مفید تبدیل کنید و نگذارید هرچه پول در می‌آورید را فرتی بالا بکشد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«چرا پول دزدگیر ماشین می‌دهید؟ کافی‌ست هر بار که از خانه بیرون می‌روید یکی از فرزندان را هم با خود ببرید و داخل ماشین بگذارید. در اینصورت ماشین را ترک کرده و تا بعد از ظهر از بابت امن بودن جای ماشین خیالتان راحت باشد»

دکتر گلشاد در پایان هر صفحه و بعد از توضیح راهکار مورد نظر، با رسم شکل نحوه قرار گرفتن فرزند در موقعیت یاد شده را به تصویر کشیده است. برای مثال در پایان این صفحه با رسم شکلی نشان داده است که دقیقا تا کدام قسمت از دست بچه باید لای در ماشین بماند تا بصورت یکپارچه داد بکشد و از نزدیک شدن دزدها جلوگیر کند!

در بخش دیگری از کتاب که به اوقات فراغت اختصاص دارد، دکتر گلشاد با بیان این پرسش که «تا کی باید برای اوقات فراغت فرزندانمان هزینه کنیم؟» با والدین تاکید می‌کند که بدنبال کسب درآمد از فرزندانشان برای پر کردن اوقات فراغت بقیه باشند!

در پایان این صفحه انواع قیافه‌های مضحکی که می‌توان از یک فرزند بعنوان دلقک ساخت را در چند تصویر می‌بینیم.

مولف در پایان کتاب راهکاری هم برای والدینی که حوصله این کارها را ندارند ارائه کرده و ایشان را به فروش فرزندشان ترغیب می‌کند. او معتقد است الان چلمن ترین بچه در بدترین شرایط بازار انقدری می‌ارزد که پول یک هفته سفر والدین به ترکیه را تامین کند!


 

2

آخرین اثر مکتوب استاد «فریبرز خوشحال» از امروز در ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفت.

استاد خوشحال یکی از خوشحال‌ترین نویسندگان معاصر هستند که بطور متوسط هفته‌ای یک کتاب منتشر می‌کنند. آخرین اثر مکتوب وی نیز با نام «مفتی طلاق ندهید» با قیمت سه تا صد تومان روانه بازار نشر شده است.

استاد خوشحال در گفتگویی که همزمان با انتشار این اثر روی پایگاه شخصی خود قرا داده است هدف از تالیف این کتاب را کاستن از سرعت فزاینده افزایش طلاق در جامعه عنوان کرده و می‌گوید: «خیلی از مردها فکر می‌کنند که وقتی ذله شدند بهترین راه طلاق است اما اینگونه نیست. طلاق نه تنها آخرین راه، که مسخره ترین راه است. مخصوصاً وقتی که راه‌های سرگرم‌کننده‌تری هم وجود دارد»!

گفتنی است که ستاد «مبارزه با رشد بی‌رویه طلاق» ده هزار نسخه از این کتاب را پیش خرید کرده است.

استاد خوشحال در توضیح این راهکارهای سرگرم‌کننده 58 راهی را که می‌توان با آنها زنان را ذله کرد برشمرده و به مردان توصیه می‌کند. برخی از این راه‌ها بدین شرح است.

·       درست روزی که قرار است میهمان مهمی از خانواده همسرتان به خانه شما بیاید، و درست یک ساعت مانده به ورود آنها، مشغول انجام تعمیرات در منزل شوید. دریل را بردارید و دیوار را سوراخ کنید. بعد جعبه ابزار را بیاورید و همه میخها و پیچها را کف زمین پخش کنید و دنبال یک میخ یا پیچ خاص بگردید! اگر اره و چوب هم داشته باشید و کار چوبی انجام دهید بهتر است. یادتان باشد که در این موقعیت پیژامه راه راه و رکابی تنتان باشد!

·       یک ساعت قبل از اینکه به عروسی یکی از اقوام همسرتان بروید، یواشکی سروقت ماشین رفته و چرخش را پنچر کنید. بعد وقتی که با همسرتان می‌روید و چرخ پنچر ماشین را می‌بینید، با همان کت و شلوار به تعویض چرخ پرداخته و تمام سر و رو و لباستان را سیاه کنید. لاستیک را به بهانه‌های مخالف به خود بمالید! بعد هم برگردید خانه و لباس را تعویض کرده و همان لباس معمولی که موقع سر کار رفتن می‌پوشید را بپوشید. اگر این کارها را کردید، در طول مراسم هم باید دائما کنار داماد بایستید تا در همه فیلم حضور داشته باشید. حتی می‌توانید بروید میکروفن را بگیرید و جکهای مسخره تعریف کنید و مکراراً هم اعلام کنید همسر زری خانم(مثلاً) هستید!

مولف اطمینان می‌دهد که عمل به این راهکارها اگر نتواند از طلاق جلوگیری کند، حداقل موجب خواهد شد که مردها هنگام طلاق دست بالاتر را داشته باشند. دکتر خوشحال در پایان برای اینکه قوت قلبی به خوانندگانش بدهد، تاکید می‌کند که خودش با این روشها توانسته است تا کنون هشت زن را طلاق داده و نه تنها مهریه ندهد که حتی یک پولی هم دستی بگیرد!

 

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱)

  • آبجی خانوم
  • عجب نوابغی داریم تو این کشور ما !
    عالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی