طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

واردات تانک و آب قره‌قاط از آمریکا ممنوع است!

م.ر سیخونکچی | چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

به میمنت و مبارکی وعده رییس جمهور محبوب برای حل صد روزه مشکلات کشور محقق شد (حالا یه چند روز اینور و اونور که فرقی ندارد، گیرم هشتصد روز!) و همین روزهاست که با اجرای برجام دیگه مشکلی برای ما نماند جز همین اشتباه بودن رنگ آبی و قرمز شیرهای دستشویی. اولین نشانه‌های رفع مشکلات را هم میتوانید با ارائه مجوز واردات اتومبیل شورلت از امریکا ببینید. این مجوز در حالی صادر شده است که چند وقت پیش دولت یک بخشنامه داد و واردات حدود 270 قلم کالا از آمریکا رو ممنوع کرد. البته چون شورلت و کلا اتومبیل در آن لیست نبود، وارداتش مشکلی ندارد. شاید میپرسید که اگر شورلت که یکی از نمادهای صنعت و حتی فرهنگ آمریکا است توی آن لیست نبوده، پس چه چیزهایی بوده است؟ ما هم مثل شما این سوال را داشتیم ولی بعد از اینکه رفتیم و آن لیست را دیدیم کاملا متوجه شدیم که چرا باید واردات شورلت آزاد باشد اما واردات آن چیزها ممنوع.

 

مثلا در آن لیست واردات «قره‌قاط» ممنوع شده است! تازه نه خود قره‌قاط، که آب قره‌قاط! البته من دقیقا نمی‌دانم این قره‌قاط چه چیزی هست که حالا واردات آبش ممنوع شده است، اما چند روز است که بسیار نگران آن افرادی هستم که عادت داشتند صبح‌ها کنار تخم مرغ آبپز و بربری و پنیر لیقوان آب قره‌قاط هم بخورند اما نمی‌توانند!

 

در این لیست همچنین ذکر شده که واردات آبگوشت هم از آمریکا ممنوع است! فکرش را بکن! آبگوشت! دیگر نمیتوانیم آبگوشت آمریکایی بخوریم... حیف و دوصد دریغ!

 

بغیر از اینها واردات تانک هم از آمریکا ممنوع است. حالا اینکه از این به بعد تانک وارد نکنیم یک درد است، سرنوشت این چندصد تانکی که الان وارد کردیم و توی گمرک هستند یک درد! اگر اینها را ترخیص نکنند چه کنیم؟ آنها هم هیچ، اینهمه تانک آمریکایی دست مردم است، شماره‌گذاری اینها، خدمات پس از فروش اینها، قطعات یدکی اینها را چه کنیم؟ از فردا کلی مردم باید برای چهارتا سوپاپ سرسیلندر تانک بروند از شش صبح بروند توی صف!

 

اینها را ول کنید. در ردیف 14 ذکر شده واردات «فرآورده‌های غذایی حاصل از برگه غلات تفت داده نشده یا از مخلوط برگه‌های غلات تفت داده نشده و برگه‌های غلات تفت داده شده یا غلات پف کرده» هم ممنوع است. آدم از اینهمه ادب لذت میبرد! بنده خدا خواسته اسمش را ننویسد انقدر توضیح داده! خب برادر من مینوشتی پف‌فیل و قال قضیه را میکندی دیگر!

 

حالا خیلی چیزهای دیگر هم در این لیست هست که خودتان بروید سرچ کنید و لیستش را پیدا کنید و ببینید؛ چیزهایی مثل آلبوم، آب گوجه فرنگی، ویفر، دستمال توالت، باتری قلمی، لامپ، دربازکن غیر تصویری و... . اما آنجایش که نوشته واردات مبل های معرق کاری شده ممنوع است دیگر شاهکار کرده. ما تا حالا فکر میکردیم معرق و خاتم و... جزو هنرهای اصفهان است که خب ظاهرا اشتباه میکردیم و آن اصفهانی که کنار میدان امام جعبه خاتم‌کاری به ما فروخت اسمش جان نیکلمن بوده و داشته لهجه اصفهانی را تقلید میکرده.

 

خلاصه اینکه دم بر و بچه‌های وزارت صنعت گرم که واردات کالاهای اساسی آمریکایی که معرف فرهنگ استکبار جهانی هستند را ممنوع کرده است و عوضش گذاشته‌اند شورلت وارد شود. واقعا هم الان در تمام دنیا آمریکا را به قره‌قاطش می‌شناسند نه لگنی مثل شورلت که. الان هرجای دنیا بروید بگویید آب قره‌قاط دستتان را می‌گیرند و می‌برند وسط نیویورک پیاده‌تان میکنند! دمتان گرم. مرگ بر آب قره‌قاط!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی