طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

چی هنر هست؟ هنر چی نیست؟!

م.ر سیخونکچی | شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳ ق.ظ | ۱۲ نظر

در حاشیه توقیف یالثارات یک روز بعد از اینکه 

وزیر ارشاد گفت «بستن روزنامه‌ها هنر نیست»


«درست» بعد از اینکه وزیر محترم ارشاد در مجلس گفت: «بستن روزنامه‌ها هنر نیست» هفته نامه یالثارات توقیف شد و یک هفته نامه و یک روزنامه دیگر به دادگاه کشانده شدند. اگرچه این اتفاق «درست» بعد از آن سخنان جناب جنتی رخ داده است اما اگر این دولت دولت راستگویان نبود عمراً لازم نمیشد در این رابطه تحقیقات گسترده‌ای صورت بگیرد اما خب، چون این دولت از بیخ دولت راستگویان است کلی محقق و پژوهشگر دور هم جمع شدند تا همزمانی این دو امر را یک جوری ماله بکشند. نتیجه شده است آنچه در ادامه می‌خوانید:


خود خبر بالا را یکبار دیگر بخوانید. وزیر ارشاد گفته است چی هنر نیست؟ نه! گفته است چی هنر نیست؟ آباریکلا! گفته است بستن روزنامه هنر نیست. اما از کجا معلوم بستن هفته نامه هنر نباشد؟ از کجا معلوم بستن ماهنامه هنر نباشد؟ اصلاً بستن فصلنامه و سالنامه که دیگر ته هنرمندیست! بنابراین می بینید که اشکال از آقای وزیر نیست بلکه از چشمهای کور من و شماست که حرف ایشان را درست نمی خوانیم!


بار دیگر همان چند خط اولیه را بخوانید. ایشان حرفی از توقیف زده‌اند؟ نزده‌اند دیگر! ایشان گفته بستن هنر نیست ولی نگفته که توقیف هنر نیست! حالا از کجا معلوم یالثارات بسته شده باشد؟ اصلاً شاید در ساختمانش چهار طاق باز باشد و کلی آدم هم بروند و بیایند. مهم همین است که در باز باشد، حالا هفته نامه هم اگر چاپ نشد، نشد؛ خیلی مهم نیست. در مهم است که باید باز باشد!

برای بار سوم یکبار دیگر همان چند خط اولیه را بخوانید! ایشان گفته چی هنر نیست؟ بستن روزنامه ها. نه، مثل اینکه نگرفتید! ایشان روزنامه را جمع بسته و گفته روزنامه‌ها! یعنی اگر دقت کنید می‌بینید که ایشان بستن چند روزنامه با هم را هنر ندانسته نه یکی را! یعنی اگر یک روزنامه را تنهایی ببندی و مثلا بعدی را فردا و بعدی‌تر را پس فردا هیچ بعید نیست که کلی هم هنر باشد. بله، اول در زوایای مختلف حرف دقت کنید بعد الکی حرف مفت بزنید. فکر کردید آن «ها» الکی بعد از روزنامه قرار گرفته است؟!

دیگر لازم نیست یکبار دیگر همان چند خط اولیه را بخوانید؛ بس است! اصلا فرض کنیم که حرف شما درست باشد و بستن یک هفته نامه با صحبتهای ایشان مغایرت داشته باشد. خب که چی؟ مگر ایشان جایی ادعای هنرمند بودن کرده است. مگر ایشان گفته آقا من هنرمندم؟! نگفته دیگر. ایشان وزیر ارشاد است و مثل شیر دارد کارش را میکند، رئیس جمهور هم گفته از کارت زرد اصلاً نترسد! بنابراین می‌بینید که اگر ایشان هنرمند بود و بعد نشریات را توقیف می‌کرد اشکال داشت ولی الان چون هنرمند نیست گفتن اینکه «بستن روزنامه‌ها هنر نیست» و بستن روزنامه‌ها نه تنها تناقض ندارد که برعکس، نشان دهنده اوج صداقت ایشان است که همین اول کاری خواسته بگوید بابا من هنرمند نیستم، من هم یه فرد معمولی هستم، مثل خودتون!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱۲)

کارت عالی
ادامه بده

ممنون
متن خوبی نبود.
خیلی چیزها هنر نیست اما انجامشون لازمه.
احسنت
دوست عزیز در کل زر زیاد میزنی!
یخورده سنگین باش :)
  • آقا محسن
  • جنتی:
    من هنرمند نیستم، سرهنگم….. 
  • در جواب محمد
  • نبینمت اینطوری در حال سوزش داداش! چاره ای نیست,دیگه قسمت اینجور شده که شما(طرفدارای روحانی) بسوزین ما بخندیم!!  ضمنا زر رو اونی زده که 9 ماهه انداخته تو دهن مردم روحانی متشکریم
    پاسخ:
    بچه ها با هم دوست باشید
  • سجاد مؤذنی
  • آن کسی که تو را خلق کرده است، اگر فقط دل پاک کافی بود، فقط می‌گفت:
    «آمنـــوا» اینکه کنار «آمنـــوا» گفته:«آمَنُـــوا وَ عَمِلُوالصَّالِحـــات»

    یعنی هم دلــت پاک باشد،هم کــارت....
  • در جواب محمد
  • میخوایم دوست باشیم ولی نمیذارن!

  • سجاد مؤذنی
  • سلام
    به مناسبت آغاز اجرای توافق ژنو
    مطلبی هرچند تکراری ولی به جا...
    "برای ثبت در تاریخ" و "توصیه های یک دیپلمات به عباس بن علی(ع)"
    منتظر حضور گرم و نظر خوبتان هستم
    و من اله توفیق...
  • سجاد مؤذنی
  • حسن روحانی در گفتگوی ویژه خبری قبل از انتخابات:

    «این حرف دروغ است. این‌ها مال بی سوادهاست. شاید (کسی که) در گوشی به شما می‌گوید بی سواد است … ما متوقف کردیم؟! ما کامل کردیم … این همان بد اخلاقی هاست که می گویم. این صدا و سیمای شما آنقدر این بد اخلاقی ها را گفته است، شما هم باور کرده‌اید».
    ولی امروز حقایق مشخص و واضح‌تر از گذشته نمایان شده است!

    شاید حالا بهتر بشود معنی آن پاسخ را فهمید:
    آنچه مرقوم داشته اید…

    و آنچه تعهد داده‌اید را، این روزها داریم می‌بینیم.

    ایکاش می‌شد،
    30 دی را از تقویم‌ها حذف کرد…
  • ......................
  • با سلام دوست عزیز
    از شما دعوت می شود تا مطالبتان در سایت دیوار به اشتراک بگذارید.
    با عضویت در سایت دیوار و ارسال مطالبتان با نام و لینک خود مخاطبان زیادی جذب خواهید کرد و از امکانات کامل یک سایت از جمله آپلود مستقیم فایل بهره ببرید
    www.dwar.ir
  • سجاد مؤذنی
  • قرارداد ژنو
    برگزاری موفق اجلاس ژنو و توافق کولاک ایران و چند بعلاوه چند ، که موجب شد به همه دور هم خوش بگذرد وتوافق برد - برد بدجور تحقق پیدا کند ، اخباری مبنی بر ادامه این روند در سایرحوزه ها هم شنیده میشود . کشور دوست و برادر آمریکا (استکبار جهانی سابق) اعلام کرده است که در نظر دارد با عنایت به توافق صورت گرفته در ژنو ، یکسری توافق های دیگر هم با ایران داشته باشد چون توافق قبلی خیلی حال داده است.
    وزارت خارجه ایالات متحده به نمایندگی از ملت همیشه در صحنه آمریکا (یانکی های سابق) پیشنهاد برگزاری یک سری مذاکره فی مابین پیرامون مسابقات والیبال را مطرح کرده است.
    این وزارت خارجه گفته که با توجه به شکست مفتضحانه تیم ملی والیبال آمریکا در برابر ایران موجی از خشم و ناراحتی مردم آمریکا را در برگرفته و آنها از دولت مردان خود خواسته اند تا با ایران به توافقی در این زمینه دست یابد . مردم آمریکا اعتقاد دارند که این باخت خاطره دوتائی 98 را زنده کرد!
    در همین راستا قرار است بسته پیشنهادی زیر از سوی آمریکا به ایران تحویل داده شود و ایران هم فرصت دارد در مدت زمانی اندک نظر مثبت خود را اعلام کند .
    متن بسته پیشنهادی مذکور بدین شرح است :
    تعهدات آمریکا
    کشور ابرقدرت بزرگ آمریکای کبیر بر اساس این توافق متعهد میشود زین پس در مسابقات والیبال ایران و آمریکا این اقدامات را انجام دهد:
    در همه ست ها در زمین بازی حاضر شود.
    تیم والیبال ایران را به رسمیت شناخته و از شلیک هرگونه گلوله به نقاطی از بدن بازیکنان ایرانی که خطر مرگ بالای 70 درصد ایجاد کند ، خودداری نماید.
    هر کدام از بازیکنان آمریکا در هر ست فقط 5 فحش به بازیکنان ایران بدهند که تنها یکی از آنها شامل بستگان درجه یک بازیکنان ایرانی می شود!
    بازیکنان آمریکا تمام تلاش خود را برای گرفتن سرویس های بازیکنان ایرانی به کار خواهند بست اما این موضوع موجب نمی شود که بازیکنان ایرانی پر رو شده و هی کاری کنند که بازیکنان آمریکا مجبور شوند همه تلاش شان را بکار ببندند.
    الاخره بخشی از تلاش آنها باید باقی بماند یا نه؟
    دولت آمریکا متعهد میشود 5 توپ والیبال اصل را برای تمرین در اختیار ایران قرار دهد.
    دولت ایران میتواند در رده سنی نوجوانان و جوانان به پرورش والیبالیست بپردازد اما در رده بزرگسالان باید از اعضای تیم ملی چوگان و شمشیربازی برای مسابقات والیبال با آمریکا استفاده کند!
    دولت آمریکا متعهد میشود 8 عدد تور والیبال در اختیار ایران بگذارد و ایران اجازه دارد فقط این تورها را تعمیر کند و حق ساخت تور جدید نخواهد داشت.
    استفاده از تورهای ماهیگری بلا مانع است.
    دولت آمریکا یک عدد تلمبه نیمه اتوماتیک برای باد کردن توپ های والیبال در اختیار ایران قرار می دهد.
    تعهدات ایران
    کشور ایران بر اساس این توافق متعهد می شود زین پس در مسابقات والیبال ایران و آمریکا این اقدامات را انجام دهد:
    با سه نفر بازیکن درمیدان حاضر شود.
    یکی از بازیکنان باید از ناحیه هر دو چشم ، یا دو بازیکن از ناحیه یک چشم نابینا باشند.
    دولت آمریکا برای نشان دادن حسن نیت خود دخالتی در اینکه چشم راست یا چپ این بازیکنان نابینا باشد انجام نمی دهد.همچنین دولت آمریکا حاضر است در راستای اقدامات انسان دوستانه خود مقداری دارو که بدون درد چشمها را کور میکند در اختیار ایران قرار دهد!
    دولت ایران متعهد می شود از بین علی پروین و فیروز کریمی یکی را برای هدایت تیم ملی والیبال خود انتخاب کند . در عوض دولت آمریکا اختیار استفاده از ولاسکو برای مربی گری در هر کدام از تیم های فوتبال را به خود ملت بزرگ ایران واگذار می کند.
    تیم والیبال ایران حق ندارد سه سرویس را پشت سر هم بگیرد و سرویس های آمریکایی ها حداقل دو تا در میان باید بخوابند!
    قد بازیکنان ایران نباید بیشتر از 150 سانتی متر باشد.
    استفاده از هرگونه آب یا غذا توسط بازیکنان ایران در فاصله سه روز مانده به بازی ، دوپینگ حساب شده و بازیکن خاطی به استراحت اجباری در گوانتانامو محکوم می شود.
    دولت ایران متعهد میشود اجازه هر گونه بازدید از پادگانهای نظامی خود را به دولت آمریکا بدهد. (این بند چون در توافق نامه هسته ای نیامده بود گفتیم اینجا بیاریم و مطمئنیم دولت ایران برای نشان دادن حسن نیست خود حتما آن را خواهد پذیرفت)
    دولت آمریکا در پایان ، کمتر بودن تعداد تعهدات ایران نسبت به آمریکا را همچنان نشانه حسن نیت خود دانسته و اضافه کرده است دیگه چی میخواید ؟
    پاسخ:
    الان قصدت از اینکه متن کامل یکی از طنزهای همین وبلاگ رو اینجا گذاشتی چه قصدی داشتی عمو جان؟!
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی