طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

موضوع انشاء: آخه چرا انقدر دوست دارید در آینده دکتر شوید؟!

م.ر سیخونکچی | دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۲۴ ب.ظ | ۳ نظر
بنام خدای سرای بهشت
پزشک آفرینِ سلامت سرشت
 
ما از خیلی وقت پیش دوست داشتیم وقتی بزرگ شدیم دکتر بشویم. چون دکتر بودن خیلی خوب است. آدم خیلی پول در می‌آورد. پول درآوردن هم خیلی خوب است. بعد تازه آدم اگر دکتر شود هیچکس نمی‌تواند بهش چیزی بگوید. اینکه کسی نتواند به آدم چیزی بگوید هم خیلی خوب است. من همیشه دوست داشتم آدم پولداری باشم که هیچکس نتواند بهم چیزی بگوید. به همین خاطر اول دوست داشتم م.ه بشوم! اما بعد که بزرگتر شدم دیدم دکتر شدن از م.ه شدن هم، هم پولدارتر است هم هیچکس نمی‌تواند به آدم چیزی بگویدتر! بخاطر همین از اون روز به بعد دیگر به پدرم که نتوانسته مثل پدر م.ه باشد چپ چپ نگاه نمی‌کنم. چون تا قبل از آن چون می‌خواستم م.ه بشوم همیشه به پدرم چپ چپ نگاه می‌کردم چون فهمیده بودم من هرچقدر هم تلاش بکنم که م.ه بشوم، اما تا وقتی پدرم تلاش نکند مثل پدر م.ه بشود هیچم فایده ندارد، و آدم اگر فقط خودش م.ه باشد و پدرش مثل پدر م.ه نباشد نه خیلی پولدار می‌شود و نه هیچکس نتواند به او چیزی بگوید می‌شود.
 
اما چند وقتی است که دیگر اصلاً هم غصه نمیخورم و وقتی که پدرم میگوید کنترل تلویزیون رو وردار بیار ایشه نمیکنم و غر نمی‌زنم چون از این به بعد می‌خواهم دکتر بشوم و برای دکتر شدن دیگر لازم نیست آدم پدرش مثل پدر م.ه باشد. البته یکبار که این را به آقای رضایی –آقا اجازه! آقای رضایی معلم ورزشمان است- گفتم با بند سوت زد توی سرمان که بچه جان تو اگرپدرت مثل پدر م.ه باشد روزی صد تا دکتر جلوی پایت لنگ می‌اندازند! البته من نفهمیدم لنگ انداختن یعنی چه اما من باز هم دوست دارم دکتر بشوم.
 
یکبار توی روزنامه‌هایی که مامان با آنها شیشه را پاک می‌کرد خواندم که الان بعضی دکترها ماهی هفتاد هشتاد میلیون پول در می‌آورند. بعضی هایشان هم بیشتر در می‌آورند. من حساب کردم دیدم اگر پدرم پنج سال هر چی پول در می‌آورد را بدهد به مامانم تا جمع کند و ما هم هی برویم خونه دایی رضا و عمه منیژه و باباجان و خاله منصوره غذا بخوریم و لباسهای کوچک شده بچه‌های آنها را بپوشیم و یکجوری هم از زیر کمکهای داوطلبانه به مدرسه در برویم و خلاصه یعنی مامانمان همه پولهای بابا را جمع کند، تازه به اندازه یک ماه دکترها پول‌دار می‌شویم. بعد تازه دکترها هم که توی این پنج سال هی ننشسته‌اند جلوی تلویزیون که، خب آنها هم باز یک ماه دیگر کار می‌کنند و باز بابای ما باید 5 سال کار کند و باز ما پنج سال دیگر برویم خانه دایی رضا و عمه منیژه و خاله منصوره. بعد گیرم اینها 5 سال دیگر هم راهمان دادند، دیگر که نمی‌شود باز هم 5 سال بصورت داوطلبانه به مدرسه کمک نکرد، آقای ناظم پدرمان را در می‌آورد!
 
تازه اینها که هیچ چیزی نیست. مهم این است که هیچکس هم نمی‌تواند به دکترها چیزی بگوید. نه به همه‌شان، به یک کمشان هم نمی‌تواند چیزی بگوید. تا بخواهی حرف بزنی میریزند و تجمع می‌کنند و به پدرشان که اسمش نظام پزشکی است می‌گویند همچین بزند توی سرت که نفهمی از کجا خوردی و مثلا اگر فیلم ساخته باشی درباره آنها به پدرشان می‌گویند که نذارد فیلمت کامل پخش شود. یعنی پدر دکترها از پدر م.ه هم زورش بیشتر است به همین خاطر هم من دوست دارم بزرگ که شدم دکتر بشوم تا به مردم جامعه‌ام خدمت کنم!
  • م.ر سیخونکچی

خدا بدور!

م.ر سیخونکچی | دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر
  • م.ر سیخونکچی

باز هم روح توافق ژنو!

م.ر سیخونکچی | يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر

جناب اقای بیژن نامدار زنگنه، وزیر محترم نفت و کرسنت، اخیرا گفته اند که بندهایی از توافق ژنو که مربوط به نفت بوده اجرا نشده و البته ایشان گفته اند که دلیلش را نمیتوانند بگویند!

خواستم عرض کنم بیچاره روح توافق ژنو که وضعش از زنان خیابانی هم بدتر شده... بابا لااقل پولش را بدهید!

  • م.ر سیخونکچی

بنزین بادی!

م.ر سیخونکچی | چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

آقا مگه آسیاب بادی نداریم؟ توربین بادی، تنفگ بادی، ساز بادی، قایق بادی و... هم داریم. هیچکس هم نمیاد گیر بده که آقا اینا فیلانن و بیسارن. بعد که یک زوج عاشق‌پیشه که با همکاری هم رفتن «بنزین بادی» وارد کرده‌اند الان کلی هدف تهمت و انتقاد هستند. بنزین بادی چیه؟ همین بنزینی که دولت یازدهم وارد کرد تا هوای شهرهای بزرگ تمیز بشه دیگه! مگه نمی‌بینید این بنزین هم مثل همون آسیاب بادی و... با باد کار میکنه؟ هر وقت تو تهران باد میاد هوای تهران پاک میشه!

  • م.ر سیخونکچی

پادشاه لخت!

م.ر سیخونکچی | سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ب.ظ | ۱ نظر
  • م.ر سیخونکچی

انسان اهلی و کوسه وحشی!

م.ر سیخونکچی | سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

طبق آمار، کوسه‌ها سالیانه موجب مرگ 11 انسان می‌شوند. در حالی که انسانها سالیانه 100 میلیون کوسه را می‌کشند!

بعد ببین آدمیزاد چقدر باید پررو باشه که کوسه‌ها رو جزو حیوانات وحشی دسته بندی کنه!

  • م.ر سیخونکچی

آموزش خاطره سازی با متد حاج آقا!

م.ر سیخونکچی | دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ | ۴ نظر
سایت دفتر «حاج آقا» اطلاعیه برگزاری دوره‌های «خاطره سازی با متد حاج آقا» را منتشر کرد. این سایت در بخشی از این اطلاعیه بخشهای خیلی مختصری از این متد خاطره سازی را برای جذب مشتری بیان کرده است. بدیهی است که جزوه کامل بهمراه کتاب کار در منزل بعد از ثبت نام و پذیرفته شدن در مصاحبه به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.
 
چه کسی خاطره شما را می‌سازد؟!
 
از قدیم گفته‌اند آدم فوت شده دستش از دنیا کوتاه است، و همین دست شما را باز می‌گذارد! برای خاطره سازی سراغ افرادی بروید که به رحمت خدا رفته‌اند. همیشه خاطراتی تعریف کنید که نفر دوم حاضر در خاطره، در قید حیات نباشد. اینطوری هر خزعبلی را خواستید می‌توانید به آن بنده خدا بچسبانید.او هم که امکان تکذیبش را ندارد. پس با خیال راحت خالی ببندید!
 
 
نفر سوم نداشته باشید
 
خاطرات دو نفری بسازید. حواستان باشد که نباید در خاطره‌تان بغیر از شما، و فرد مرحوم، نفر سومی وجود داشته باشد. وگرنه این امکان وجود دارد که نفر سوم بزند زیر همه چیز و آبرویتان برود.
 
خاطره هایتان را اینطور شروع کنید: من بودم و فلانی...
 
حالا دیگر با خیال راحت ببافید!
 
 
رحم کنید
 
طرف دستش از دنیا کوتاه است قبول؛ کسی نیست بگوید بابا انقدر خالی نبند، درست؛ اما بالاخره هرچیزی حدی دارد. طبق آخرین پژوهشها بهتر است هرچند وقت یکبار طرف دوم خاطره‌هایتان را عوض کنید. اگرچه توضیح دادن دلایل این امر کمی سخت است، اما بهتر است شما به متد حاج آقا اعتماد کنید؛ بالاخره ایشان بعد از سالها خاطره سازی یک چیز می‌دانند دیگر! خداییش هم نگاه کنید می‌بینید مردم عقل دارند دیگر! بالاخره یک روز از کوره در می‌روند و می‌گویند بابا این یارو از زن و بچه طرف بیشتر باهاش خاطره داره؟!
 
بنابراین بعد از اینکه سالها از خاطرات دو نفری خودتان و یک نفر صحبت کردید، بروید سراغ خاطرات خودتان با یک نفر دیگر. البته حواستان باشد که او هم دستش از دنیا کوتاه باشد. اصلاً بورکینافاسویی‌ها یک ضرب المثل حقی دارند که می‌گوید خاطره خوب، خاطره با آدم مرده‌اس!
 
 
خیلی تغییر فاز ندهید
 
اگرچه باید طرف دوم خاطراتتان را تغییر دهید، اما بهتر است که یکدفعه خیلی فاز را تغییر ندهید و افراد بی‌ربط با هم انتخاب نکنید. مثلا بهتر است این افراد داخل یک خانواده باشند. چراکه بالاخره کس و کار همان فرد اول، کس و کار این فرد دوم هم هستند و اگر بخاطر دروغ بافتن‌هایتان درباره آن نفر اول جلوی شما در نیامده‌اند و تکذیبتان نکرده‌اند، خب، اینبار هم نمیکنند!
 
یعنی اگر خانواده‌ای را پیدا کردید که در مقابل دری وری بستن به بزرگترهایشان رگ غیرتشان باد نمی‌کند و چیزی بهتان نمی‌گویند، بدانید که کلنگتان خورده است به معدن طلا! از دست ندهیدشان و تا میتوانید در همان حوالی خاطره سازی کنید!
  • م.ر سیخونکچی

توی امور داخل یمن!

م.ر سیخونکچی | دوشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲ ق.ظ | ۰ نظر

"وزیر امور خارجه عربستان سعودی درخواست ایران برای توقف حملات هوایی به خاک یمن را رد کرده و در مقابل از ایران خواسته در امور داخلی یمن دخالت نکند."

گفتنی است وزیر امور خارجه عربستان این جمله را وقتی گفت که برای نفس گرفتن یک لحظه سرش را از توی امور داخل یمن بیرون آورده بود!

  • م.ر سیخونکچی

باغ وحش در یمن!

م.ر سیخونکچی | سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ب.ظ | ۳ نظر
  • م.ر سیخونکچی

بفرما تو!

م.ر سیخونکچی | سه شنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در دیدار با رهبر انقلاب گفته: من داعش را مسلمان نمی‌‌دانم!

یکی نیست به طرف بگه عمو جانً بفرما تو! حالا نه که ما تو را مسلمان می‌دانیم! یکی باید خودتو گزینش کنه، مردک!

  • م.ر سیخونکچی