طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

اتوبوس‌ها را هم پلمپ کنید

م.ر سیخونکچی | شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۱۸ نظر

ارائه راهکارهایی به دولت اعتدال برای راحت شدن از دست ما


خدا رحمت کند دولت اصلاحات را. رئیسش بنده خدا هی می‌گفت برای من هر 9 روز یک بحران درست کردند ولی ما کهقبول نمی‌کردیم. اما حالا خود ما برای این گل نوشکفته، دولت اعتدال عزیز هر روز 9 بحران داریم درست می‌کنیم. بله، خود ما، خود ما «بی‌سوادهای معدودِ از یک جای خاص تغذیه شو» را می‌گویم. همین خود ما داریم هی بحران درست می کنیم و عین خیالمان هم نیست. نمونه آخرش همین بحران‌های اتوبوسی که هوار کرده‌ایم سر دولت. یکبار آقای رییس سینما می‌گوید کلی آدم با اتوبوس آمده بودند پشت دیفال برج میلاد که اگر فلان فیلم سیمرغ گرفت یهو بریزند داخل و همه جا را آتش بزنند. خب ما را می‌گوید دیگر. پس چی؟ خود ما را می‌گوید. از آن گذشته حالا هم رسانه‌هایشان می‌گویند که فروش بالای فیلم معراجی‌های دهنمکی بخاطر این است که دانش آموزان را با اتوبوس می‌برند سینما! ای خیر نبینیم ما که نمی‌گذاریم یک اتوبوس خوش از گلوی این دولت پایین برود. بمیریم ما این دولت راحت شود! حالا هم عیبی ندارد. برای اینکه دولت از شر این فتنه‌های اتوبوسی ما راحت شود خودمان چند پیشنهاد ارائه میکنیم بلکه این آخر عمری کمی از بار گناهانمان کاسته شود.

1
آقا اتوبوس را کلا از کشور جمع کنید. برای دولتی که تاسیسات هسته‌ای را پلمپ کرده است کاری دارد چند دستگاه اتوبوس را هم جمع کند با زنجیر ببندد به نرده؟! خداوکیلی اگر کاری داشته باشد. ما که میدانیم دولت از نجابتش است که گذاشته هنوز مردم اتوبوس داشته باشند، اما آقا ما لیاقت این الطاف را نداریم. جمعش کنید برود پی کارش. راننده‌هایشان را هم بی‌کار کنید بفرستید پیش رفقای شهید احمدی روشن خلاص؛ والّا!

2
تجمع بیش از سه نفر را در اتوبوس‌ها ممنوع کنید. حالا کاری ندارم که اصلاً دلیل وجود اتوبوس همین تجمع است اما بالاخره لیاقت ما همین است که دو نفری بنشینیم تو اتوبوس و کرایه همه صندلی‌های خالی را هم حساب کنیم تا بفهمیم که خودروی عمومی جای فتنه انگیزی نیست.

3
تجمع بیش از دو اتوبوس در یک خیابان را ممنوع کنید. در هر خط دو تا اتوبوس بگذارید که مردم را ببرند و بیاورند. اینجوری دیگر انقدر اتوبوس به وفور یافت نمیشود که مردم تویشان تجمع کنند و بروند برای آشوب یا فیلم نگاه کردن.

4
اتوبوسها را جمع کنید و جایشان تراموا بگذارید. اینجوری ترامواها فقط میتوانند در مسیرهای مشخص و روی ریلها حرکت کنند و غلط میکنند سر خود بروند پشت دیفال برج میلاد کمین کنند یا خلق الله را ببرند تا فیلم‌های دهنمکی هی هفت هشت میلیارد تومان بفروشد.

5
اصلا من که فکر می کنم می بینم هر چی بدبختی در این کشور وجود دارد از همین اتوبوس است. مردم سوار همین اتوبوس ها می شوند می روند سر صبح زبر برف و باران تو صف سبد کالا می ایستند و تدبیر دولت را زیر سوال می‌برند؛ همین اتوبوس ها مردم را می‌برند نمازجمعه که بعدش مرگ بر آمریکا بگویند؛ همین اتوبوس ها مردم را می‌برند راهیان نور که هی یادشان بماند ما برای حفظ استقلال چقدر هزینه داده‌ایم. ای تف تو روح هرچی اتوبوس است که با آن هیکل گنده‌اش اندازه یک فولکس قورباغه‌ای شعور ندارد و هی بازیچه مردم می‌شود. آقا جمع کنید این اتوبوس ها را. فقط چند تا از آنها را برای روز مبادا کنار بگذارید. بالاخره چند تا از آنها برای آوردن دانش آموزان به مراسم استقبال از سفر استانی رییس جمهور لازم است دیگر؛ نه؟!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱۸)

سلام
آقا اینقدر تف کردی دهان مبارک خشک نشد؟
بابا یکی بره یه لیوان آب بیاره برای این آقا. چی آب نداریم خوب بپر سوار اتوبوس شو برو سرخیابون یه آب معدنی بخر !!!!
ببخشید گفتم اتوبوس و یادم رفت تف کنم تو این تدبیر بی امیدی که شد .

دوباره میرسد از راه نغمه خوان اتوبوس

پر است از هیجان مسافران اتوبوس

تمام پنجره هایش ستاره دارد و ماه

شبانه آمده انگار از آسمان اتوبوس


اصلا دولت هرچه میکشد از دست این اتوبوس هاست
پاسخ:
شعر خودتونه؟!

جدیدآ تو تلویزیون میبینم ظریف ریش گذاشته،

دلمون به یه ریش پرفسوری اون خوش بود

دلیل خاصی داره این ریش یا من زیادی درگیر شدم؟

میدونی،نمیدونم چرا یهو احمدی نژاد اومد تو فکرم..

یهو بی ربط دلم واسش تنگ شد

اصلآ نمیفهمم چرا آخرشو اونطوری تر زد...

 

بله خوب... البته باید یه سری اتوبوس هم کنار گذاشته بشه برای انتقال های اتوبوسی!

سلام

بسیار زیبا و خنک (ازآن جهت که قدری نسیم بر دل ما می وزد! )

مینویسید.

قلمتان روان باد!

سلام
کم کم انگار داره حوصله ات برمیگرده ولی مطمئن باش به گفته خودت به من نمیرسه! :-)
ولی داری به دوران اوجت(همچون کشتی 120 کیلو در شهرداری) نزدیک میشی!
این جالب ترین طنزت در این چند وقته بود البته به نظر من!
یا حق

چقدر مسخره بود شعرتون جناب بهارک!

آقای سیخونکچی هم که قربونش برم هر بی ربط و با ربطی رو

تایید میکنن

پاسخ:
بچه ها با هم دوست باشید!

!!!!!!!!! از کجا فهمیدید من شاعرم هستم؟ !!!!!!

البته این شعر زیبا از آقای محمدسعید میرزایی است که طولانی هم هست
سلام
وقتی یه دوستی به بنده گفتن این عجب گیریه و ....
بنده در یک سکوت اعتراض آمیز رفتم
نمیگفتی با هم دوست باشین؟؟
البته در اینجا کارت از نظر من درست بود! اما...
در کل
یا حق
جناب سیخونکچی عزیز چرا اینقدر به محمدحسین بی توجهی میکنی خب یه کم دوست باش باهاش!
نمیبینی چقد دوست داره با شما رفیق بشه!!!
حقته دور دوم که نه، دور پنجاهم هم مشمول سبد کالا نشی!
پاسخ:
اتفاقا از همون دور اول مشمول شدم!

آقای سیخونکچی کلآ به کی رو میدن که به

محمدحسین بخوان بدن.

یه جور عجیبی دوس دارن سرد جواب بدن.

ما جاهای دیگه کامنت گذاشتنی گرم تر

برخورد میکنن باهامون!

ولی همین که نوشته هاشون قشنگه کافیه،

بیخیال این بحث

پاسخ:
خداییش قصد توهین ندارم
جواب و برخورد گرم با کامنتا تو آپشن هام نیست!
سلام
الحمدلله و المنة ما حداقل در حد اسم زیبایی همچون محمدحسین برای خودمون شخصیت و وجود قائلیم!
دیشب در مورد موضوعی شک داشتم! محض اطمینان یه دستی زدم خدا رو شکر دو دستی هم گرفتم! چوب رو که برداشتم ...
الحمد لله  از این آپشن ها ندارم که بپرم وسط حرف دیگران بگم منم لال نیستم!
البته ما اومدیم به این دنیا به خودمون آپشن های خوب اضافه کنیم!
الحمدلله در شخصیتم نیست نظرات دیگران را به تمسخر بگیرم و خودمم علامه دهر نمیدوم و فکر نمیکنم فقط من میفهمم که مثلا یه شعر  از لحاظ وزنی یه نقص هایی داره!
خدا گفته آپشنت حسن خلق باشه!
حسن خلق هم البته ساده نیست هم صبر و حوصله! میخواد هم کظم غیظ.
الحمدلله حرف حضرت امیر به گوشم خورده که فرمودند: اگرنقص های خودت رو جستجو کنی وقتی برای عیوب دیگران پیدا نخواهی کرد.
الحمدلله همیشه وقتی مورد تمسخر قرار گرفتم که یا امر به معروف کردم یا نهی از منکر
والحمدلله و الحمدلله والحمدلله و هزار الحمدلله دیگر
#وهوالرحمن الرحیم
با حق

پاسخ:
میشه بی خیال بشی برادر؟
سلام
چشم
یاحق
جناب صبا خیلی خیلی ببخشید، اما شما دیگه کی هستین.جناب سیخونکچی توی یه کامنت دیگه برای شما آرزوی بهتر شدن حالتون رو کرد.اون وقت میگی گرم برخورد نمیکنن؟؟!شاید انتظار داشتین که ایشون با کمپوت خدمت برسن.
البته شاید هم شما دوست صمیمیمی ایشان باشید که در این صورت حق با شماست.
پاسخ:
لطف میکنید اگر بی خیال بنده بشید و درباره محتوای مطالب نظر بدید
مجبورم نکنید داس اعتدال بدست بگیرم!
فک کنم الان یه کم حال جناب سیخونکچی رو درک کنم که با چه اشتیاقی مطلب مینویسن بعد ما میاییم اینجا رو با چت اشتباه میگیریم و با هم شوخی میکنیم!
طفلک جناب سیخونکچی!
بنده به نوبه خودم لطف میکنم و از این به بعد سعی در نظر دادن در مورد محتوای مطالب میکنم.
البته فکر نکنید از داس اعتدال ترسیدم ها...
پاسخ:
واقعا باید فرق بین چت روم، شبکه های اجتماعی و وبلاگ یکی دیگه رو متوجه بشیم
همه با هم باید متوجه بشیم!
سلام
وبلاگ قشنگی دارین 
"چتر وارونه" با مطالبی جدید در خدمتتان است.
درصورت تمایل به تبادل لینک خبر دهید.
یاعلی
سلام
کل مطلب یه طرف، جمله آخر هم یه طرف!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی