طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

عکاسی‌های یک عضو ارشد با رعایت همه خطوط قرمز!

م.ر سیخونکچی | يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۶ ب.ظ | ۱۱ نظر

در خبرها آمده بود که یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما طی مذاکراتی نفس گیر، طولانی و عزت آفرینی که در وین داشته است، به عکاسی از وزیر امور خارجه آمریکا پرداخته و آن را در اینستاگرام خود قرار داده است. الهی مادرشان قربانشان شود که اینطور دارند عزت مملکت را حفظ میکنند! شما تا حالی کسی که انقدر عزت مملکت خودش را حفظ کند از نزدیک دیده بودید؟ ما که ندیده بودیم! فکرش را بکن... اصلاً بجای اینکه فکرش را بکنی، مصاحبه خبرنگار ما با همان عضور ارشد را در ادامه بخوانید:


 - سلام آقای عضو ارشد.


 -  سلام... لطفا سوالاتتون رو سریعتر بپرسید چون واقعا فرصت ندارم.


  - بله حتماً... اما من چون فکر کردم این دور از مذاکرات تموم شده مزاحمتون شدم. اگر میدونستم سرتون شلوغه نمی‌اومدم.


  - بله مذاکرات تموم شده... اما کار ما که به جلسه مذاکره محدود نمیشه. ما همه جا باید آماده خدمت به وطن باشیم.... یه لحظه صبر کن...


  - ...


  - خب عرض میکردم که...


 -  ببخشید یه لحظه کجا رفتید؟


 -  ندیدیش مگه؟


  - نه... کی رو؟


 -  همون محافظه رو دیگه.... محافظ اشتون... هیکل داره توپ! از اول مذاکرات قول داده بود باهاش یه عکس بگیرم هی امروز و فردا میکرد، الان رفتم خفتش کردم گفتم باید دیگه عکس بندازی!


  - آهان!


 -  جانم؟ امری هست زود بگو که با آشپز هتل هم قرار عکاسی دارم!



 -  راستش من یک کم چیز شدم... اما... باشه میپرسم! میخواستم یک کم از روند مذاکرات بگید؟ تو چه شرایطیه؟ پیش بینی‌تون چیه؟


 -  بله... عرض کنم که مذاکرات خوبی داریم. یعنی من که هر چی نگاه کردم کیفیت مذاکرات بالا بوده. چند تا دوست هم دارم که تو تهران آتلیه دارن، به اونا هم نشون دادن گفتن کیفیتش خوبه... البته خب بخاطر تحریم‌های حاصل از بی‌کفایتی دولت قبل، متاسفانه موبایلهایی که کیفیت رزولوشن دوربینش بالا بشه وادر کشور نشده و ما از این نظر مشکل داریم، اما غیورمردان تیم مذاکره کننده هسته‌ای موفق شدن با همین امکانات موجود عکسهای خوبی رو از مذاکرات بگیرن!


 -  بله... عرض کنم که در مورد رعایت خطوط قرمز ملت ایران هم اگر توضیحی دارید بفرمایید.


 -  بله... البته من از طرف خودم میگم. یعنی اگرچه عضو ارشد تیم مذاکره کننده هستم اما دوست دارم این قسمت رو بعنوان یک فرزند کوچک مردم ایران عرض کنم. من به ملت فهیم ایران اطمینان میدم که همه خطوط قرمز در حقوق اونا در این مذاکرات محترم خواهد بود. خود من تا حالا عکس ناجور نیانداختم. با اینکه واقعا شرایط محیطی خارج از ایران برای اینکار سخته و شما نمونه‌هایی از اون رو در بازیهای تیم ملی والیبال دیدید، اما من خودم رو موظف دونستم که به خطوط قرمز مردم ایران پایبند باشم و احترام بذارم. بخاطر همین هم در تمام عکسهایی که انداختم مراقب بودم که خدای نکرده صحنه‌ای، مسئله‌ای چیزی نباشه!


 -  بله... بعنوان آخررین سوال از جلسه مذاکره با جان کری بگید؛ آیا در اون جلسه عزت مردم ایران حفظ شد؟


 -  بله... چه جورم! با اینکه میشد من به کری بگم یک کم لبخند بزنه تا عکس خوشگلتر بشه اما حاضر نشدم این کار رو بکنم. پیش خودم گفتم این در شان مردم ایران نیست که بعنوان عضو ارشد تیم مذاکره کننده اونا از کری درخواستی داشته باشم. بخاطر همین هم در جایگاه یک عضو ارشد خیلی مخفیانه ازش عکس گرفتم که میتونید تو اینستاگرام بنده ملاحظه کنید.



  - اگر حرف دیگه ای مونده بفرمایید وگرنه که من برم گورم رو گم کنم!


  - من فقط میخوام به مردم ایران بگم که اگر ما اینجا هستیم و بیست و چند روز داریم خیلی سخت مذاکره میکنیم، برای اینه که دنیای جدیدی رو پیش روی اونا قرار بدیم. فقط دعا کننن که شارژ موبایل من وسط جلسات تموم نشه وگرنه از نشون دادن دنیای جدید معذور خواهم بود. حالا هم اگر اجازه بدید من برم که آلانه آشپزه شیفتش عوض بشه...!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱۱)

عه؟  پس اون عکس معروف بغل کردنِ خفن جان کری و اشتون

هم کار همین عراقچی بود..؟!  دمش گرم بابا..

معلومه آدم دقیقیه تو کارش!

بهش بگین فعلآ توافق نکنن توروخدا.. مذاکراتو ادامه بدن 

آدم گریه ش میگیره...
  • از طرفدارای شما
  • بد نبود.

    ولی من شما رو با طنزای باحال تر از اینا شناخته بودم.

    یه چند وقتی هست دیگه اون ترکوندن تو کاراتون نیست.

    حالا یا حوصله شو ندارید یا شوخی تون نمیاد به اون صورت.

    در هر حال ما مخلصیم

    عکس گرفتن از جان کری کم چیزیه؟!!!! یکی از امتیازاتی که در قبال پذیرش محدودیت بیشتر هسته ای گرفتیم همینه دیگه! وگرنه چرا تو جلسات گذشته اجازه ی عکاسی نداده بودن؟ها؟!!!!
     تازه اگه در فردو رو هم تخته کنیم، جلوی دوربین جناب عضو ارشد! خنده ..... که نه ، هنوز زوده ولی شااااااااید یه لبخند هم بزنن! بعله فکر کردین لبخند ایشون هم مثل خنده ی بعضی ها مفته؟!!!!
    (جدا این موضوع اینقدر دردناک و شرم آوره که جز با طنز نمیشه هضمش کرد!)
    خیلی خوب و عالی بود . موفق باشید
    چی؟الان توقع دارید طنزتون رو تحسین کنم؟
    موضوع انتخاب میکنید با وسعت درد مرگ یکی از بستگان و چه بسا بیشتر بعد توقع دارن اسمش رو بذاریم طنز و پاش بخندیم!
    خدایا... به دادمون برس.
    ولی به کسی نگید العاقبه للمتقین...
    ممنون.
    واقعاً از دیدن چنین حرکتی ناامید شدم. این کارو نمیشه هیچ جای دل گذاشت! اینقدر خودفروختگی واقعاً نوبره.

    سلام.

    چرا شما زوم کرده اید به مسائل داخلی؟

    مسائل خارج از ایران و نقشه هایشان برای ایران کم سوژه ایست

    برای مغز خلاق شما؟

    داعش چیز کمی ست؟اسرائیل چطور؟

    سلام.

    چرا خیلی وقته قسمت "طنز فوری" رو به روز نمیکنید؟

    من این قسمت رو خیلی دوست دارم.

    یه بارم نشد بیام و ببینم تو این قسمت چیز چرتی نوشته شده

    پاسخ:
    منتظر بودم یکی تعریف کنه!

    سلام.

    شما آذری هستید؟

    پاسخ:
    تقریبا بله، البته زنجان. البته تر اجدادمان، خودمان بیش از حد آلوده تهران هستیم

    زنجان؟!

    چه جالب!بنده هم زنجانی ساکن تهران هستم.

    بیشتر از خیلی وقته میام به وبتون و هنرنمایی هاتون رو

    میخونم،ولی معمولآ نظر نمیذاشتم.

    خوشحال شدم از این حسن تصادف.

    بعضی از طنزاتون واقعآ مزه میده،زیاد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی