طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

خریت به نمایشگاه کتاب می‌رسد!

م.ر سیخونکچی | چهارشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۴۷ ب.ظ | ۱ نظر

 گفتگوی «چاپ آخر» با مدیره اداره کل آماردهی نمایشگاه کتاب

من نگران آینده هستم!

 

چاپ آخر: از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید ممنونم، البته ما تا پایان نمایشگاه باز هم مزاحم شما خواهیم شد.

مدیر: اختیار دارید، بشوید!

چاپ آخر: اگر امکان داره می‌خواستم پیش‌بینی‌تون رو از میزان بازدید کنندگان نمایشگاه امسال بدونم؟

مدیر: پیش بیینی میکنیم امسال 6 میلیون بازدید کننده داشته باشیم.

چاپ آخر: دلیل خاصی برای این پیش بینی هم دارید؟

مدیر: نه، اصلا! ما هر سال 20 درصد میزاریم رو آمار سال قبل! اینطوری هر سال شاهد افزایش علاقه مندان به کتابخوانی در کشور هستیم.

چاپ آخر: بنابراین هیچ نگرانی از بابت استقبال از نمایشگاه ندارید؟

مدیر: نخیر، هیچ سالی نداشتیم، امسال هم نداریم.

چاپ آخر: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

مدیر: خواهش میکنم.

(- بیژن... آهای بیژن... همین آقا خبرنگاره رو هم جزو بازدید کننده‌های امسال بشمار...

- ولی آقا هنوز که نمایشگاه شروع نشده!

- حرف نزن.... بشمار!)

 

 

معرفی کتاب

«خریت» به نمایشگاه می‌رسد!

خبرنگار «چاپ آخر» خبرهایی از آماده شدن آخرین کتاب استاد منوچهر میرزاباشی اصل و انتشار آن در نمایشگاه کتاب بدست آورده است.

«خریت» نام آخرین اثر استاد میرزاباشی اصل است که در آخرین مراحل چاپ است و هرجور شده به نمایشگاه خواهد رسید.

نویسنده این کتاب که قهرمانی مسابقات کشوری خرپلیس را در کارنامه دارد در گفتگویی درباره دلیل نگارش این کتاب گفت: راستش وقتی دیدم کتاب بیشعوری انقدر فروخته به خودم گفتم این کمال خریته که به نوشتن چنین کتابی اقدام نکنم!

این کتاب طبیعتا از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که درونمایه آنها در یک جمله این است: «همه مردم یک خرِ درون دارند، باید این خر را شناخت تا بتوان از آن سواری گرفت.»

گفتنی است انتشارت «خرکیف» همراه هر نسخه از کتاب یک نشان –نشان خریت- هم به خریداران اهدا می‌کند که امکان نصب روی دیوار منزل، الصاق به لباس یا آویزان کردن از آینه خودرو در پشت آن تعبیه شده است.

 

مشاوره نمایشگاه

فلافل و بن کتاب

«چاپ آخر» این امکان را فراهم کرده است که بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب سوالات خود را درباره مسائل مختلف نمایشگاه از کارشناسانش بپرسند و از زبان آنها پاسخ خود را بگیرند. شما هم از هر طریقی که به نظر خودتون میرسه میتونید سوالات خود را با بخش مشاوره نمایشگاه «چاپ آخر» در میان بگذارید.

سوال: سلام. ممنون که تریبونی شدید برای نسل ما! من دانشجویی هستم 21 ساله. 40 تومن برای ما بن کتاب نمایشگاه در نظر گرفتن. آخ شما بگو، 40 تومن هم پوله؟ الان هر کدوم از کتابای درسی من بالای 30 تومن قیمتشه. با این پول من چی میتونم بخرم. چهار روز دیگه هم امتحانام شروع میشه!

پاسخ: به نظر بنده شما برو کتابای درسیت رو از سال بالایی ها امانت بگیر. یه شب بری تو خوابگاه چرخ بزنی همه کتابات جور میشه. این بن رو هم ببر تو نمایشگاه آب کن! چهار پنج تومن دستت رو میگیره. برو یه فلافل دو نونه بزن حالش رو ببر. مشتری گیر نیاوردی من خودم سه تومن خریدارم!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱)

آقا ما عادت کردیم همینجا بخونیم...
چه معنی می‌ده تا قسمت چهارم تو خبرگزاری اومده باشه، اینجا نه؟!

پاسخ:
شرمنده، چشم. اینجا هم میزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی