طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

18 نویسنده به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند!

م.ر سیخونکچی | جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ب.ظ | ۱ نظر

چاپ آخر/3

طنزهای روزانه بنده در خبرگزاری فارس به مناسبت نمایشگاه کتاب 



خبر/ 18 نویسنده به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند!

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش چاپ آخر، دراین مراسم که با حضور پرشور شخصیتهای فرهنگی و غیرفرهنگی برگزار شد اگرچه تا ردیف هشتم اثری از یک نویسنده هم نبود. در عوض همه سخنرانان درباره اهمیت شان و جایگاه کتاب و نویسندگان سخن گفتند.

سخنران اول با تاکید بر اینکه کتاب چیز خوبی است گفت: تا وقتی که رسانه‌ها به اندازه فوتبالیست و بازیگر به کتاب و نویسنده اهمیت نمی‌دهند اوضاع همین است که هست!

سخنران دوم نیز با تاکید بر اینکه کتاب چیز خیلی خوبی است گفت: باید به جایی برسیم که نویسندگان نیز مانند فوتبالیستها ارج و قرب داشته باشند.

سخنران سوم با تاکید بر اینکه کتاب چیز خیلی خیلی خوبتری است این سوال را مطرح کرد: اصلاً چرا نویسندگان ما نباید مثل فوتبالیستها باشند؟

سخنران چهارم با تاکید بر اینکه آقا کتاب عجب چیز باحالیه، گفت: اصلاً واقعا جای تاسفه که در تیم‌های باشگاهی لیگ برتری حتی یک نویسنده هم حضور نداره!

در ادامه این مراسم پنج شش نفر دیگر هم سخنرانی کردند و در نهایت وزیر ورزش و جوانان قول داد که اعتبار لازم برای سهمیه سالانه یک دست شورت ورزشی رایگان برای نویسندگان در بودجه سال بعد در نظر گرفته شود.

گفتنی است کمی بعد از مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب، فهرست 18 نویسنده برتر برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال جهت شرکت در بازیهای مقدماتی جام ملتهای آسیا اعلام شد. این افراد فردا صبح باید در هتل المپیک خود را به کادر فنی معرفی کنند!

 

معرفی کتاب/ واژه واژه شُر شُر

 

«واژه واژه شُر شُر» آخرین مجموعه شعر شاعر نسل جوان «روژا شیرین‌کوهی» است که در تیراژ 85 نسخه منتشر شده و از امروز در غرفه نشر «آسیاب بادی» در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

شاعر در این کتاب که از 17 شعر سپید تشکیل شده سعی کرده است زبان نسل جوان باشد. شیرین کوهی در مصاحبه‌ای گفته بود: «خیلی خوشحالم که کتاب دارم». او تاکید کرده بود که مادر و پدرش هم خیلی خوشحال هستند.

شیرین کوهی پیش از این بخاطر یکی از شعرهای این کتاب –که در ادامه می‌خوانید- جایزه ادبی «شین» را از انجمن مبارزه با بیماریهای کلیوی دریافت کرده بود.

پاییز

         صدای ناله برگها زیر پای عابران

خش خش خش خش خش خش خش خش خش خش خش خش خش

عابرها

        عجول

           مضطرب

به راستی

نزدیکترین دستشویی عمومی کجاست؟

 

 

مشاوره «چاپ آخر»

سوال: من تا حالا نمایشگاه کتاب نرفتم. امسال برای اولین بار می‌خوام برم. خیلی ذوق دارم. چند شبه از خوشحالی خوابم نبرده. نمی‌دونم چی میشه؟! چقدر پول بیارم؟ چی بپوشم؟ با چی بیام؟ باید ناشتا باشم یا میتونم صبحونه بخورم؟!

پاسخ: یه نفس عمیق بکشید! ببینید اتفاقی نیفتاده که! یه نمایشگاه کتابه هر سال برگزار میشه. چند میلیون آدم هم هر سال میان و میرن. انقدر خودتون رو اذیت نکنید! با این هیجان من میترسم از پله‌های مترو که بیرون بیاید و اولین تراکت تبلیغاتی رو بدن دستتون پس بفتید! اما در کل من پیشنهاد میکنم تنها نیاید. پول هم زیاد نیارید. صبح هم به اندازه کافی صبحونه بخورید که قندتون نیفته. ممکنه تو نمایشگاه خاله شادونه یا عموهای فیتیله‌ای رو هم ببینید، بنابراین آمادگیش رو داشته باشید که از خوشحالی غش نکنید. چون ممکنه اونجا موبایل آنتن نده، شماره تماس خانواده‌تون رو هم رو یه تیکه کاغذ بنویسید و بزارد تو جیبتون که اگر خدای نکرده اتفاقی براتون افتاد بتونن خانواده‌تون رو در جریان بزارن! باز هم میگم: در هر شرایطی خونسردی‌تون رو حفظ کنید!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱)

سلام

دریک نشریه به نقل از وبلاگ سیخونک چی...متن طنزی درباره توافق هسته ای این بار در والیبال خواندم اینجا پیدا نکردم اگه ممکنه لینکش رو لطف کنید
پاسخ:
http://sikhoonakchi.blog.ir/1392/09/07/%D9%85%D8%AA%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%84

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی