طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

نسل جدید رباتهای خانه‌دار برای ایرانی‌ها!

م.ر سیخونکچی | سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۱ نظر

دو خبر روانشناسی

 

1

نتایج یک پژوهش 10 ساله درباره پرخورها

پژوهشگران یک مرکز علمی، تحقیقاتی، بازرگانی با انجام تحقیقاتی به مدت ده سال بر روی صد انسان پرخور به نتایج جالبی دست پیدا کردند. پژوهشگران موسسه «United Shekam» در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که این افراد بطور متوسط بیش از افراد عادی غذا می‌خورند و بنابراین آنها پرخور هستند!

بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق ده ساله که هزینه انجام آن بیش از ده میلیون دلار برآورد شده است، این افراد در میان خانواده و بستگان خود هم بعنوان فردی پرخور شناخته می‌شوند.

سرگروه این تیم تحقیقاتی که در کنفرانس خبری که با حضور نمایندگان 153 رسانه مهم جهانی برگزار شد، اعلام کرد که یکی از نتایج جالبی که آنها به آن رسیده‌اند نشان می‌دهد افراد پرخور معمولا چاق هستند و پراهن‌هایی با سایز XXL یا بالاتر را مصرف می‌کنند! او اعلام کرد که یک شرکت تولید کننده پیراهن تترون حاضر شده است نتایج این تحقیق را به قیمت سه میلیون دلار خریداری کند. رییس این شرکت گفته بود که او تا حالا فکر میکرده که انسانهای چاق پیراهن‌های مدیوم استفاده میکنند و به همین خاطر تا مرز ورشکستگی پیش رفته است!

گزاره‌هایی چون «افراد پرخور خیلی غذا می‌خورند»، «افراد پرخور معملا غذا را دوست می‌دارند»، «افراد پرخور با بقیه افراد فرق دارند» و... از جمله نتایج این تحقیق ده ساله بوده است.

گفتنی است پیش از این یک دانشجوی سال دوم روانشناسی بالینی در ایران با پخش کردن صد عدد پرسشنامه بین صد فرد بالای صد کیلو به نتایجی مشابه دست پیدا کرده بود. این دانشجو هزینه تحقیق خود را 30 هزار تومان اعلام کرده بود که همان را هم به اتاقک کپی داخل دانشکده بدهکار است! این دانشجو مدت زمانی را که برای انجام این تحقیق صرف کرده بود سه ساعت و 22 دقیقه اعلام کرد.


 

2

نسل جدید رباتهای خانه‌دار برای ایرانی‌ها

شرکت سونی به تازگی از آخرین ربات ساخته‌ی خود رونمایی کرد.

این ربات که «خاتوناره» نام دارد در دسته ربات‌های خانه‌دار جای می‌گیرد. مدیر روابط عمومی شرکت سونی در مراسم رونمایی از این ربات «خانواده‌های ایرانی» را بعنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده برای آن اعلام کرد.

«ریدرو باموشا» اظهار امیدواری کرد این ربات به زودی بتواند به خانه تک تک ایرانی‌ها راه پیدا کند چرا که طوری طراحی شده تا بتواند همه وظایف یک بانوی خانه‌دار ایرانی دهه نود را انجام دهد.

وی در توضیح قابلیت‌های این ربات گفت: در این ربات یک حافظه سه ترابایتی تعبیه شده است که می‌تواند شماره تلفن و فهرست منوی 500 رستوران مختلف را جای داده و بصورت هوشمند از میان آنها غذاهای متنوعی را با توجه به سطح درآمد همسر خود برای وعده‌های غذایی سفارش دهد! این حافظه همچنین امکان به یاد سپاری مسیر رفت و آمد به 2000 مرکز خرید را دارد و علاوه بر این می‌توان با عکس گرفتن از ویترین مغازه‌ها با یک دوربین 50 مگا پیکسلی، برای مناسبتهای خاص، میهمانی‌های مختلف و همچنین فصلهای مختلف سال یک لباسی را که خیلی وقت پیش دیده بود به یاد بیاورد!

باموشا در توضیح سایر قابلیت‌های این ربات خانه‌دار ایرانی گفت: برای ستون فقرات این ربات از نوعی آلیاژخاص که از ترکیب پوست خربزه و تیتانیوم حاصل شده استفاده شده است. این آلیاژ این امکان رابرای ربات فراهم می‌آورد که بدون کوچکترین احساس خستگی یا فرسودگی تا هشت ساهت بصورت مداوم روی تبلت یا گوشی تلفن همراه خم بوده با شبکه‌های اجتماعی ور برود!

استفاده از بانک واژگان 150 هزار کلمه‌ای با قدرت پردازش هزار کلمه در ثانیه برای پاسخ دادن به گوشه و کنایه‌های مادر شوهر و خواهر شوهر، تعبیه چیپ‌ست‌های شش وجهی در گوش‌های ربات برای گوش دادن به سخنان شش نفر بصورت همزمان و... از دیگر امکانات این ربات است.

 ریدرو باموشا در پایان اعلام کرد که شرکت سونی این ربات را با چک کارمندی بصورت اقساطی نیز بفروش می‌رساند.

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۱)

سلام
 همین الان خوندن کتابتون رو تموم کردم !
آقا ممنون بابت "آقازاده  عزیز"! مخصوصا به خاطر پاورقی های شیرین تر از متن!
فقط یه نکته: چقدر کتاب اشتباه تایپی داره !!!!!!!!!!! اگه یه نفر قبل از چاپ، یه نگاهی بهش مینداخت خدایی تو همین نزدیکی ها می پلکید و جای دوری هم نمی رفت! (واقعا با این همه اشتباه ، نباید وزیر فرهنگ و ارشاد استیضاح بشه؟!!!! )

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی