طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

طنزهای یک م.ر.سیخونکچی

گاهی فقط میشود طنز نوشت!

درست در روزهایی که نمایشگاه کتاب تهران بعنوان مهمترین خروجی سالانه وزارت ارشاد در حوزه کتاب داشت برگزار می‌شد، وزیر محترم ارشاد از فروشگاه شهر کتاب مرکزی بازدید کردند! بعد ایشون برای اینکه دست خالی نرفته باشند یک چهره فرهنگی مرتبط با حوزه نشر و کتاب هم با خود برداشتند و بردند که این چهره آقای واعظی وزیر ارتباطات بودند. بعد آقای واعظی برای اینکه ثابت کنند چقدر با حوزه نشر و کتاب مرتبط هستند در آن بازدید گفتند: «بخش کافی شاپ کتابفروشی‌های شهر کتاب باید وسعت بیشتری داده شوند»! بعد دو تا شرکت خودروسازی بزرگ کشور که سالیانه کلی ضرر می‌دهند، برای خرید باشگاه استقلال و پیروزی اظهار تمایل کرده‌اند. چند روز قبل هم وزیر ارشاد در مجلس درباره ابعاد پرونده نفتی کرسنت و خسارات وارده بر ایران در این پرونده افشاگری کردند. چند روز بعدش هم سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: «از زمان پرداخت یارانه خرداد اطلاعی ندارم»!

 

اصلا آدم وقتی اینها را کنار هم می‌گذارد از اینکه انقدر در این دولت همه چیز به همه چیز می‌آید لذت می‌برد! وزیر ارشاد درست زمانی که دارد نمایشگاه کتاب را برگزار میکند می‌رود از یک فروشگاه کتاب بازدید می‌کند. بعد یک چهره مرتبط مثل آقای واعظی را با خود می‌برد و او هم در آنجا درباره بخش مهم بازار نشر یعنی کافی‌شاپ صحبت می‌کنند؛ آن هم نه خود کافی‌شاپ، بلکه وسعت کافی‌شاپ! بعد وزیر ارشاد مملکت درباره ابعاد پرونده کرسنت حرف می‌زند و از آنطرف سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید که از زمان پرداخت یارانه اطلاعای ندارد!

 

یعنی خداوکیلی الان یکنفر را که تا حالا از نقطه صفر مرزی بین چاد و نیجر پایش را بیرون نگذاشته بیاوری و بپرسی عموجان، فکر میکنی از بین سخنگوی سازمان هدفندسازی یارانه‌ها، رییس اتحادیه لاستیک سازان، مدیر شرکت نخاله سوز فردا و اصغر ترقه چه کسی باید زمان واریز یارانه را بداند می‌گوید سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها!

 

نه اینکه آن بنده خدا اطلاعاتش کامل باشد ها؟ نه! از روی آهنگ کلمات و شبیه بودن اسمها هم که شده تشخیص می‌دهد «سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها» به «یارانه خرداد» بیشتر از بقیه ربط دارد! آنوقت سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که اصلاً کارش این است که از این چیزها اطلاع داشته باشد و تازه بغیر از اطلاع داشتن این را هم بیاید و به بقیه بگوید رسما اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

 

چند روز قبل هم خبرنگار صدا و سیما به اشتباه رفته بود سراغ وزیر نفت و از او درباره فروش نفت ایران به روسیه سوال می‌پرسید که آقای زنگنه هم در پاسخ به یک کلمه «نع» اکتفا کرد. خب این بنده خدا تقصیر نداشت که. خبرنگار نباید سراغ وزیر نفت می‌رفت و درباره موضوع بی‌ربطی مثل نفت از او سوال می‌کرد! آخر نفت چه ربطی به وزیر نفت دارد؟

 

وقتی وزیر ارتباطات مملکت درباره وسعت کافی‌شاپ حرف می‌زند و وزیر ارشاد درباره کرسنت و بعد سخنگوی سازمان هدفمندی چیزی درباره زمان واریز یارانه نمی‌داند، حکماً ماجرای فروش نفت ایران به روسیه را هم باید از وزیر مسکن و شهرسازی پرسید دیگر! اگر سوالی هم درباره مسکن مهر وجود داشت باید رفت سراغ وزیر آموزش و پرورش. سوالهای مربوط به تعرفه واردات را هم باید از وزیر ورزش و جوانان پرسید و سوالهای حوزه هسته‌ای را هم وزیر جهاد کشاورزی پاسخ می‌دهند! اتفاقا از شما چه پنهان دیروز سخنگوی وزارت بهداشت را دیدم که تلفنی داشت مشکل مالیاتی کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال را پیگیری می‌کرد! بعد از آن هم قرار بود با وزیر علوم برود و بنشیند در شورای رقابت تا بالاخره معلوم شود مردم برای اینکه کشته شوند چقدر باید پول پراید بدهند!

 

اگر این را فهمیدیم آنوقت این را هم می‌فهمیم که چرا سخنگوی دولت وقتی در سال ۹۳ میگوید سال ۹۴ انرژی گران نمی‌شود، درست سوم خرداد یهویی این اتفاق می‌افتد. فهمیدید؟!

  • م.ر سیخونکچی

نظرات  (۳)

  • آبجی خانوم
  • سلام بر شما

    اتفاقا همین 4-5 ساعت قبل داشتیم با اطرافیان می گفتیم که اینقدر چینش مسئولین در این دولت دقیق هست که نمی شود اصلا به ترکیبشان دست زد

    انصافا هم نمی شود دست زد!

    راستی امسال خبری از بیانیه چندصدم (شاید هم هزارم!)  مهندس نبود!!!
    به اینهایی که اولش گفتید اضافه کنید این جملات وزیر ورزش و جوانان که گفته برای جوانان برنامه ای نداریم و وزیر مسکن که گقته مسکن مهر ربطی به من ندارد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی